• FeliciaA2

Att visa intresse för en man

Jag håller med vilddjursteorin. Mannen vill erövra. Är en kvinna för tillgänglig så sker ofta en avtändning. Då släpper han ofta taget och gör sig "otillgänglig" tills att hon gett upp.

Men så en vacker dag inser han att hon inte hört av sig på ett tag och han har ett om än tillfälligt behov av bekräftelse och då hör han av sig till kvinnan som redan gått vidare.

Detta innebär en ny jakt och ett nytt nedläggande av byte. Dvs nytändning.

För kvinnan är detta oerhört frustrerande - dvs om hon verkligen gillar killen. Hon knyter an, inser att han är borta, går vidare, blir uppvaktad, hoppet tänds, ny avtändning igen och igen. En plågsam katt och råtta lek med andra ord.

Många män säger att de gillar kvinnor som tar initiativ men de flesta reagerar precis som vilddjuret ovan. De vill jaga!

• FeliciaA2
    Anonym (?) skrev 2014-01-21 11:08:09 följande:
    Allt är inte svart eller vitt.

Du försöker förenkla något som är betydligt mer komplext
    än du försöker ge sken utav.

Det är klart att det är en förenkling och grov schablon. Den är dock diskuterad tillsammans med flera män (kollegor) på en trevlig afterwork.

Tyvärr är teorierna också "testade" i några fall. När jag på något vis lyckas bevisa att jag gått vidare ex genom lång period av tystnad eller något "publikt" framträdande (typ festbilder med en snygging på facebook) så hör de av sig igen.

Nej jag gör inte detta medvetet - jag bara noterar det jag ser. Väninnorna mina bekräftar tyvärr mina iakttagelser som självklart inte gäller alla män.
  • FeliciaA2
    Anonym (M) skrev 2014-01-22 10:04:57 följande:
    Hörni, lugna nu. Ni som vill diskutera sexuella detaljer kan väl starta egen tråd? :)
    För övrigt så kan jag bara säga att "ingen rök utan eld" när det gäller det här beteendet från män. "Hard to get"- konceptet är väl etablerat hos kvinnor och det finns en anledning för det.  Erfarenhet!
    Jag har upplevt det och många andra med mig så nån sanning måste det väl ändå ligga i det? Även de gånger då en kille först fått upp ögonen för mig och jag sen har "hängt på" för att jag med blivit intresserad så blir han rädd och börjar prata om att de inte är redo för förhållande och sån skit innan man ens kommit in i sängkammarn! Alla tjejer vill faktiskt inte gifta sig med er bara för att vi vill ligga! 

De gånger som mina krogragg gått "bra" så har det funkat ungefär så här: Blickar möts, leende. "Råkar" sedan stå ensam nånstans och liksom vänta på honom (sms:ar??) Han kommer fram och kör sitt snack, ger mig nån komplimang, vi dansar, pratar dricker. Åker hem till honom. Färdigt.

Och här kommer de dåliga: Blickar möts, leende. Jag går fram till honom och börjar prata. Han får panik i blicken. Säger nåt om sina väntande polare och försvinner spårlöst. Ja, så här är det! :)

Fast nu handlade min fundering i min trådstart inte om nåt simpelt krogragg utan om en kille i bekantskapkretsen.
    Jag håller med fullt ut. Även i fall där jag klart specificerat att jag bara är ute efter tillfälligt nöje så har killen backat med orden "jag tror du är en sådan som knyter an och det fixar inte jag" när jag varit rakt på sak.
    Hur är det med "hörförståelsen" och läsförståelsen då?
  • FeliciaA2
    Anonym (?) skrev 2014-01-22 10:52:05 följande:
    Hehe, han ville inte säga att han faktiskt inte tände på dig,
    och han ville vara snäll, för i detta fallet så kanske han gjorde bedömningen
    att du skulle bli mindre besviken, och så slapp han se vilket vrak
    en tjej blir i ansiktet när hon blir dissad :P

- va, ska jag bli dissad?
    - som tjej?
    - nu när jag som tjej är bussig o "ställer upp", så står du inte redo med dragen lans?
    - buuuuu huuuuuuuuuuuu !!!

Ha nu njöt du nog av att vara lite "vardagselak". Du har tyvärr ingen aning om hur det egentligen var och jag tänker inte berätta detaljerna men jag kan dra statistiken.

Av 25 olika dejter så blev jag dissad 2. Så jag tror inte det är något så stort fel på mig att tillfällig sex inte kunde vara möjlig även i detta fallet.  

Av dessa 23 dejter så var jag oerhört motiverade och visade det för 3. Två av dessa tackade nej. En av dem jagar mig fortfarande eftersom jag lyckades "ta tillbaka" makten i spelet mellan man och kvinna genom att vara oanträffbar och onåbar. Så länge jag håller den positionen så är han i min skugga.

Det är inte så att jag spelar spelet att vara onåbar - livssituationen tillåter inget annat just nu och killen följer exakt det mönstret som TS beskriver.

• FeliciaA2
    FeliciaA2 skrev 2014-01-22 11:26:55 följande:

Ha nu njöt du nog av att vara lite "vardagselak". Du har tyvärr ingen aning om hur det egentligen var och jag tänker inte berätta detaljerna men jag kan dra statistiken.

Av 25 olika dejter så blev jag dissad 2. Så jag tror inte det är något så stort fel på mig att tillfällig sex inte kunde vara möjlig även i detta fallet.  

Av dessa 23 dejter så var jag oerhört motiverade och visade det för 3. Två av dessa tackade nej. En av dem jagar mig fortfarande eftersom jag lyckades "ta tillbaka" makten i spelet mellan man och kvinna genom att vara oanträffbar och onåbar. Så länge jag håller den positionen så är han i min skugga.

Det är inte så att jag spelar spelet att vara onåbar - livssituationen tillåter inget annat just nu och killen följer exakt det mönstret som TS beskriver.

Glömde - övriga 22 dejter gick så bra att killen ville träffas igen men jag ville inte alls.
Svar på tråden Att visa intresse för en man