Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Om jag vägrar att träffa umgängesföräldern

Går barnen på förskolan?

För om de går på förskolan så kan du lämna på fredag morgon och han hämtar fredag eftermiddag och är sedan hos honom över helgen och sedan lämnar han på förskolan på måndag morgon och du hämtar på måndag eftermiddag. På så sätt slipper du träffa honom om överlämningen sker på förskolan.

Anonym (Vårdnadshavare) skrev 2014-01-21 12:20:20 följande:
    Nej, dom går i skola och har inte tillgång till fritids då jag är hemma. Pappan bor 5 mil bort och börjar att jobba kl 7 så att han skulle kunna hämta och lämna vid skolan funkar inte.
    Pappan får väl ha fritids de dagarna han ska ha barnen så får barnen gå ditt efter skolan. Han har rätt att ha det om han arbetar. Men då får han betala för det också.
    Anonym (Vårdnadshavare) skrev 2014-01-21 12:48:09 följande:
    Det kommer inte ens på fråga. Han är alldeles för lat för att gå upp en timme tidigare för att köra och lämna barnen på måndagmorgon och han har inga pengar då han spelar upp allting. Han betalar inte ens underhåll till mig utan allting går genom försäkringskassan.
    Skyddar du honom?

Han är för lat! Dummaste kommentaren. Vill han ha barnen får han ha dom på fritids de dagar han ska ha dom. Du måste våga säga ifrån. Ingen hade tyckt det hade varit konstigt. Alt sätt barnen i en taxi.

Broderi inte kunna gå till tingsrätten och iaf få fastställt att du är ett brottsoffer och att brottsoffer inte ska behöva möta sina förövare. Samt få fastställt umgänge där han tvingas hämta barnen i skolan.

Svar på tråden Om jag vägrar att träffa umgängesföräldern