• Anonym (Z)

Om jag vägrar att träffa umgängesföräldern

Att du vägrar lämna ungarna kommer bara slå på dig det är du som vägrar träffa honom vid överlämnadet och då är det du som har problemen och får söka hjälp, dvs det är du som ansöker om hjälp vid överlämnandet hos soc om du inte har nån annnan som kan göra det, beviljar soc det så kommer du ha nån soc utsett med dig vid överlämnandet

• Anonym (Z)
    Anonym (Vårdnadshavare) skrev 2014-01-21 12:17:47 följande:
    Vadå ha någon ifrån soc med mig vid överlämnandet? Då måste jag ju träffa honom iallafall ju..

Tas detta via soc så kommer du vara med ja soc gör inte det ensama utan vårdnadshavaren, vill du ha det så får du fråga dina vänner
  • Anonym (Z)
    Kjell2 skrev 2014-01-21 12:38:04 följande:
    Parkera 100 meter ifrån varandra. Sen går barnen från bil till bil.

• Anonym (Z)
    Anonym (Vårdnadshavare) skrev 2014-01-21 15:52:12 följande:
    Ytterliggare en anledning till att jag vet att han inte vill lämna/hämta i skola/fritids är för att han är så jäkla rädd för att visa sig där för någon efter att barnen berättade vad han gjort emot mig mfl. Han skrev ju över vårdnaden på mig till stor del för att slippa bli inblandad i skolbiten.

Nu pratar du emot dig själv? Du vill inte träffa han för överlämning men du vill inte att han ska till skolan för han är rädd? Förklara vad du tror han kommer göra mot skol/fritidspersonalen av rädsla för vad barnen berättat. Då återstår bara att du lämnar över dem själv
  • Anonym (Z)
    Kjell2 skrev 2014-01-21 17:10:02 följande:
    Om du nu inte vill att han ska träffa barnen och barnen inte vill träffa homom så kan du lite småfult säga att han får hämta och lämna via skolan från och med nu. Du förhindrar inte umgänge. Framförallt bör du fixa en tid på familjerätten för att få ett fastställt umgänge. Annars kör bilalternativet.

Var min tanke med lite småfult på ett fint sätt liksom
  • Anonym (Z)
    Anonym (Vårdnadshavare) skrev 2014-01-21 17:52:02 följande:
    Tack så mycket för det svaret, det var det smartaste hittills men han kommer att bli fly förbannad när jag lägger fram det.

Vaddå du behöver bara säga "...så här blir det från och med (datum)" sen behöver du inte diskutera det mer
  • Anonym (Z)
    Anonym (Vårdnadshavare) skrev 2014-01-21 22:14:42 följande:
    Det som oroar mig är att han ska vägra att hämta på fritids och trycka på att vi ska göra som vi brukar. Men om han vägrar det jag föreslår/bestämmer så kan han väl inte gnälla på att han inte får träffa barnen sen bara för att hämtnings/lämningssättet inte passar honom? Jag borde väl ha ryggen helt fri då va för jag har ju som sagt inte nekat något? Även det här med hur ofta barnen vill eller inte vill åka dit måste han respektera för jag tänker inte skicka iväg dom till honom igen mot deras vilja.

Nej där har du fel du ska lämna barnen till andra föräldern oavsett vad barnen säger om ni har en dom för barnen ser inte konsekvensen av sitt handlande så till de blir myndiga är din uppgift som ev att se till att de kommer dit. Gör du inte det så ses det i tr som att du nekar dem åka och kan sluta med att du blir av med vårdnaden hur mycket du en skyller på barnen inte vill dit motfrågan blir då om de säger att de inte vill till skolan slipper de skolan då med
Svar på tråden Om jag vägrar att träffa umgängesföräldern