• Tom Araya

Om jag vägrar att träffa umgängesföräldern

Har du anmält något av det han gjort tidigare?

Det låter som att umgänget inte ens är lämpligt men då måste du på något sätt visa att det du påstår om honom och hans familj är sant.
    Om du på något sätt vänder dig mot honom eller försvårar umgänge utan att myndigheter klart kan se skälen så kan det ligga dig till nackdel.

Kan han inte hämta och lämna på förskola/skola?

• Tom Araya
    Anonym (Vårdnadshavare) skrev 2014-01-21 12:42:33 följande:
    Nope, det kan han inte. Läs högre upp.
    Hittar ingenting om det. Förklara.
  • Tom Araya
    Anonym (Vårdnadshavare) skrev 2014-01-21 15:46:35 följande:
    Man kan väl säga som så att jag känner honom väldigt väl. Dessutom så får man inte lämna på dagis när en av föräldrarna är hemma.
    Mig veterligen får den som jobbar av separerade föräldrar ha barnen på dagis under sin tid.
  • Tom Araya
    Brumma skrev 2014-01-23 21:45:24 följande:
    Och det du gör då är att antingen göra en orosanmälan till soc, eller stämmer för mindre umgänge. Gör du som du beskriver här riskerar du att det uppfattas som att du försvårar umgänge och inte håller dig till er överenskommelse. Vill det sig riktigt illa kan pappan få igenom vårdnad o boende om han stämmer för det. Du får inte skit här men det är så ofta så verkligheten ser ut..
    Anonym (nej) skrev 2014-01-23 22:32:11 följande:

Ja men då har du redan fått massor av tips på vad du ska göra istället.
    Barnen bör inte vara där så ofta om det är dåligt för dom, det är du som måste göra nåt åt det då.
    Om du bara skiter i ert muntliga avtal så kan han om han stämmer dig få så mycket mer tid med era barn.

Ta åt dig om tipsen du har fått istället för att känna att du får skulden.

Svar på tråden Om jag vägrar att träffa umgängesföräldern