• loveilove

22 månaders som plötsligt blivit svår att lägga

Vår son på 20 månader har oxå kommit in i en sådan period eller något. Han har alltid sovit bra förut mellan 19.00-6.30/7.00 sedan han var nyfödd.. Samt vilat på dagen 1-2h.. Men nu har allt ändrats helt, han vägra sova i sin säng och kan vara uppe till 22.00 utan problem. Så först fick han bara vila 30 min på dagen för annars så är han helt slut vid 17.00-18.00 och bara skriker av trötthet. :/ men det gäller endast de dagar han är på dagis. Är han hemma vilar han ingenting på dagen, och då funkar det bättre. Och sen vaknar han nu mera 9.00-9.30 på morgonen, vilket han aldrig gjort förut..

• loveilove

Han somnar inte varje kväll vid 22, men det har hände ofta för ett litet tag sen. Jag funderar lite på om det kan ha med att han saknar mig eller så. För i typ samma veva (om jag minns rätt) så började jag jobba. Och jag jobbar till sent på kvällen och Då träffar jag honom bara några timmar på förmiddagen och sedan mån-tis ibland.. Det blev en stor omställning för honom vid denna tiden och han saknade mig extremt mycket eftersom vi aldrig sågs nästan. Nu har han mer "vant" sig vid att vi aldrig knappt kan umgås och gråter inte när jag åker utan kan krama mig hejdå osv.. Men jag vet inte. Brukar väcka honom tidigare på morgonen men då när han väl ska till dagis är han jätte trött och vill sova :/ det är svårt att kunna hitta tiderna för honom som passar med att stiga upp och om han ska vila, hur länge isf osv för att han ska orka en hel dag. Han är väldigt aktiv med, kan aldrig sitta still nästan :P

Svar på tråden 22 månaders som plötsligt blivit svår att lägga