E2012smamma skrev 2014-01-23 15:50:37 följande:
Ja dom kan gnälla livet ur en. Men jag märker också att om jag låter honom "hålla på" och inte blir sur och grinig på honom så blir ju han i sin tur inte tjurig tillbaka.
Det är mkt energier man själv sänder ut som dom känner av såklart. Jag får bestämma mig innan jag kommer in genom dörren att " idag ska jag ha tålamod"
Igår stod han och skrek när jag skulle skala potatis så då fick han hjälpa mig. Satt på diskbänken och gav mig en potatis i taget sen fick han även hjälpa till att duka. Då höll han sig sysselsatt medans jag lagade mat
Å vad mysigt med en till liten , vad roligt att få en av varje också! Vi ska också ha en till men inte förän i höst så det är tidigt än och man vet ju inte hur det går! Men längtar ihjäl mig efter ett syskon till honom :)
Ja, så får vi också göra, avleda lite liksom! Och välja sina fighter... Damen här har precis fastnat för Teletubbies och fast jag lovat mig själv att hon inte ska sitta för mkt framför TV'n så blir hon sååå glad och nöjd när hon får titta och då får jag (är hemma på heltid sedan hon var liten) vila mig, jätteskönt nu när man är i vecka 35...
Hehe ja, känns overkligt att man snart har en mini igen! Två år går fort... När ska ni ha? Håller tummar och tår för att det går bra!