• Tow2Mater

Långdistans. Flytt. Dödläge. Hjälp mig tänka.

Det kanske blir ni en dag, men den tiden är tydligen absolut inte kommen ännu. Lev era separata liv ett par år till, och forsok då på nytt. Men i stort tycker jag forsta steget nån ska ta, om det behovs, är att se till att ni båda är singlar innan ni gor nåt annat alls. Det är normalt forfarande, oavsett om man bor enbart  i Sverige, eller i olika länder.

• Tow2Mater

Du kan ju ringa hans kvinna och låta henne bidra med sin åsikt i frågan. Kanske rent av låta henne bestämma, så slipper ni båda undan direkta beslut?

• Tow2Mater
    Anonym (Now what?) skrev 2014-01-23 20:14:20 följande:
    Har han rätt i att jag borde bestämma mig för att bo i Sverige oavsett om jag är med honom eller inte? Dvs att mitt beslut att bo i Sverige inte ska ha det minsta lilla med honom att göra?
    Nej, jag tycker han har fel. Att flytta bara for hans skull är helt ok, men att forsoka hitta psudoanledningar som egentligen inte finns är ju bara idioti.
  • Tow2Mater

Vill han att ditt beslut att bo i Sverige inte ska ha det minsta lilla med honom att göra, vill han ju bara "svära sig fri" från all skuld och daligt samvete over att du måstat lämna allt ifall era planer misslyckas.

• Tow2Mater

Kanske så här då. Du soker jobb och bostad i Sverige forst. Den dag du får det, har du lagt din insats i spelet. Nu väntar du på hans insats, att han gor slut med sin kvinna och de separerar. Då det händer har ni båda lagt era insatser i form av aktiviteter. (Ingen kan spela och tro man ska kunna vinna, utan att forst ha hostat upp en instas). Han har vid det laget mer att forlora än du, men ni har båda aktivt gått in i spelet. Han ser att du menar allvar, fast det naturligtvis inte är en garanti att du trivs i Sverige när du väl kommer dit. Nu är det din tur att fortsätta - säga upp jobb, bostad, etc och faktist flytta. Trivs du inte sen, har ju du forlorat mer än honom, om du måste hitta nytt jobb och bostad igen och flytta tillbaka.

• Tow2Mater

Varfor anser ni det 'lämpligast" att du flyttar? Varfor kan inte han flytta till dig? Har han barn?

• Tow2Mater
    Anonym (Now what?) skrev 2014-01-23 20:44:35 följande:
    Han är rädd att jag ska vantrivas för att när jag är på besök ofta längtar hem till mitt land.

Inget datum kan ge honom garantier att du kommer att trivas.

Ett alternativ till: Ni gifter er. Forst. Sen packar du container, skickar den och flyttar. Fortfarande inga garantier att du kommer att trivas. Men i en "allt mitt är ditt" situation, kan du själv sparka ut älskarinnan ur ert hem ;)
  • Tow2Mater
    Anonym (men vem) skrev 2014-01-23 20:55:54 följande:
    Men vem tänker på barnen som mannen har? Eller är de - en bisak?
    Men det är ju just dem vi tänker pa, da vi forsoker ta reda pa om en av dem är mer lämpad att flytta än den andra. (Men vi vet ännu inte hur gamla barnen är...)
Svar på tråden Långdistans. Flytt. Dödläge. Hjälp mig tänka.