• ninny02

    Infektion i livmodern

    I veckan var jag till gyn efter jag haft konstiga flytningar, fick då reda på att jag har en infektion i livmodern. Har inte känt något förutom att jag hade mens liknande värk i magen.
    Äter nu doxyferm och metrodinazol.
    Vi planerade att skaffa vårt andra barn och har läst runt lite och det stod på netdoktor.se att det kan uppstå förändringar i ägglederna så att passageförhållandena blir sämre.  Det kan betyda risk för nedsatt fruktbarhet eller risk för utveckling av graviditet utanför livmodern.

    Min fråga är om någon därute har haft sådana problem efter en infektion?

  • Svar på tråden Infektion i livmodern
  • ilyaln

    Jag har haft det tre gånger förra året :/


    Var hos gyn och gjorde en helkoll för att se så allt stod rätt till och det såg bra ut. 
    Men jag antar att de kanske inte kan se passagerna och det med VUL?

    För min del så berodde det antagligen pga spiralen så den är uttagen i augusti. Denna månaden har vi kört oskyddat, det känns som det tagit sig men man kan aldrig veta. 

    Jag tror det är om man går för länge med infektionerna som det kan bli så. Jag hoppas det i alla fall :)

  • ninny02

    Tack för svaret ilyaln!!

    Har varit väldigt orolig om jag hade infektion i äggledarna eller i livmodern eftersom hon sa bara "en infektion"! Jag var till gyn bara för flytningarna men fick ont i magen/äggstockarna direkt efter testet så jag hoppas att de var början!

    Har även ringt kvinnokliniken och infektion i äggledarna är värre, hon menar på att kvarstår de ärr efter infektionen så är det svårare att bli med barn men det är inte så om infektionen sitter i livmodern!

    Vart hade du ont när du hade infektionen?

    Hoppas de blir bebis för er snart! ????????

  • ilyaln

    Men kollade hon inte med ultraljud?

    Då jag haft mina så har smärtan suttit som en trosa ungefär, ont ut mot sidorna och över livmodern. Första gången jag åkte in så satt smärtan på så sätt att de ville skicka mig till kirurgen först. 

    Sen så tog de bakterieprover från livmoderhalsen som visade på två olika bakteriehärdar. Så det blev dubbel medicinering. 

    Jag tror att man får ha en väldigt långdragen infektion för att det ska gå så långt att det blir ärrbildning. (Hoppas jag :P )

    Jag frågade en gynekolog och hon trodde inte att det skulle påverka min fertilitet. 


     


    Jag testade väldigt svagt med RFSU's test i morse och fick ett väldigt svagt positivt. Och den här månaden har vi inte sexat för att göra barn direkt, vart mitt uppe i en flytt och glömt kolla ägglossningsdagarna. Men vi får se, får testa igen till helgen efter BIM :)

Svar på tråden Infektion i livmodern