Anonym (Bonus) skrev 2014-01-24 20:59:51 följande:
Om man har biologiska barn kan man inte bara stänga dörren för att man är trött, borde självklart vara likadant med makens barn. Tror ingen normalt funtad mamma hade stängt dörren för sina barn.
Mina bonusar är alltid välkomna, skulle de spendera hela sommaren med oss skulle jag se de som ett nöje att få så mycket tid med dem och att syskonen skulle få ha så mycket tid. Är jag trött får min man avlasta mig, min trötthet stänger inte ute mina barn, min man eller mina bonusar.
Nej, jag vet, jag kan inte stänga dörren för mina barn om jag är aldrig så utmattad efter att ha kämpat med att få mitt äldsta barn till skolan, försökt finnas till för mitt yngsta barn, finnas för min man, gjort min del av allt hemarbete, skött mitt jobb med allt vad det innebär just nu av psykisk stress då mitt jobb försvinner i sommar. Detta ger en spänd och stressad stämning på jobbet även om vi är mycket bra på att peppa och ta hand om varandra.
Lägg därtill till att skoltaxi strular, jag måste ringa hab, Fk you name it för att det mesta inte flyter på smärtfritt. Jag måste orka. För mina barn. För ingen annan gör det. Men hans barn har jag inte det ansvaret för. Det har han. Och om han blir sur för att jag kanske inte skulle orka ha hans barn här när det inte är umgänge egentligen, ja, då får han överväga särboskap.
Eftersom detta är ett ickeproblem för oss så är detta inget vi diskuterar dagligdags. Men då och då pratar vi om det hela och hittills har vi kommit fram till att det fungerar.
Fö, om min man upplever att det är jobbigt att vara här pga mina barn så skulle han åka ut och träna lite extra.