Anonym (mm) skrev 2014-01-24 15:09:22 följande:
Du och jag skulle inte passat ihop

och det är väl tur man får vara den man är.
Min partner förstod direkt hur illa det var om han tog beslut utan att kolla om jag hade nåt planerat. Tror aldrig jag ensam fattat beslut om att mammans önskningar av schemaändringar inte passar mig, det handlar liksom inte om att jag ska säga nej till att hans barn är hos oss utan att jag ska kunna säga nej om det av någon anledning inte passar (ifall han glömt nåt vi planerat tex) och att jag kan framföra önskemål. Respekt och hänsyn tror jag det kallas. Något ni säkert också har men inom era egna ramar som funkar för er, vi har våra som funkar för oss.
Nej, det skulle vi inte. Men så var jag också väldigt tydlig med hur jag önskar leva mitt liv och hur jag vill ha det med mina barn och min man och jag pratade oss samman om en hel massa saker innan vi flyttade ihop. Vi har samma grad av tolerans och har överhuvudtaget samma inställning till föräldraskap. Hos oss passar det alltid att våra ungar är.
Det finns jättemånga saker som jag är villig att kompromissa runt men det finns också en del saker som jag verkligen aldrig skulle tänka mig att göra det om. Sättet på vilket jag vill leva med mina barn och deras vardag är ett sådant område. Det är viktigt att välja rätt!