Inlägg från: Anonym (Bonus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bonus)

Så less

Självklart är hans barn alltid välkommet till pappan och självklart får pappan bestämma att barnet ska komma till er. Han säger till i god tid innan. Vad händer om mamman avlider, skulle du klaga på att han "lät barnet bo i ditt hem"? Nej bonusbarn ska man alltid räkna med att de bor i huset men ibland befinner sig i sitt andra hem.

Jag tror fler bonusfamiljer skulle lyckas om man ser bonusarna som en del av familjen.

Jag är bonusmamma ocj mina bonusar är alltid välkomna och inräknade och kommer de när min sambo är borta får de åka med mig och sina småsykon på de vi gör

• Anonym (Bonus)
    SupersurasunkSara skrev 2014-01-24 16:36:55 följande:
    Precis så är det. Makens barn är välkommet hit, men mitt ena barn måste förberedas ordentligt på det först. Akutsituationer är undantagna.

Säger jag nej är det för att vi bokat något som inte kan avbokas eller att någon av oss är sjuka i smittsam sjukdom.

Fast om ni har smittsam sjukdom borde inte din man behöva kolla med dig först. Är dina barn alltid välkomna i ditt hem? Eller måste ni förbereda din mans barn på att de kommer en dag tidigare? Skulle du neka dina barn att vara hemma?

Jag lever själv med bonusbarn, detta är deras hem enda gången det i te fungerar är om vi är bortresta men då vet min man om det såklart och behöver inte kolla av med nig... Som om jag vore regeringen
  • Anonym (Bonus)
    sextiotalist skrev 2014-01-24 19:54:14 följande:
    När vi hade sambons barn vh, så föredrog deras mamma att de var hemma hos henne om någon hade magsjuka eller så.

Ja och då behövde väl inte sin man fråga dig utan han var väl tillräckligt skärpt för att informera mamman själv om läget?
  • Anonym (Bonus)

Om man har biologiska barn kan man inte bara stänga dörren för att man är trött, borde självklart vara likadant med makens barn. Tror ingen normalt funtad mamma hade stängt dörren för sina barn.

Mina bonusar är alltid välkomna, skulle de spendera hela sommaren med oss skulle jag se de som ett nöje att få så mycket tid med dem och att syskonen skulle få ha så mycket tid. Är jag trött får min man avlasta mig, min trötthet stänger inte ute mina barn, min man eller mina bonusar.

• Anonym (Bonus)
    SupersurasunkSara skrev 2014-01-24 21:10:27 följande:
    Som sagt, upplägget vi har, fungerar för oss. De är inte alltid hemma, de är hos sin pappa då och då. HAN ville bo ihop, trots att han visste hur det måste vara för att det ska fungera.

Mitt ansvar är i första hand för mina barn, hans är för hans barn. Han har inte sitt barn på heltid, det har jag. (I stort sett)

Hade han haft sitt barn på heltid hade vi inte bott ihop förrän mitt äldsta barn flyttat.

Så om mamman trillar av pinn imorgon så måste ni flytta isär? Eller så får han välja bort sitt barn?
Svar på tråden Så less