• Anonym (mm)

Så less

Anonym (Sara) skrev 2014-01-24 14:02:56 följande:
    Ojdå hade jag varit din man och haft ett barn sen innan så hade jag alltid satt barnet i första rum. Om det inte hade passat dig så hade jag blivit singel jäkligt snabbt! Har man barn ska det alltid få känna sig välkommet hem till sina föräldrar när den vill. Utan att pappan först måste höra med sin nya. Påverkar dig! Det är klart det gör. Du har valt att leva med en man som har ett barn sen innan! Stå ditt kast.

Det handlar inte om att inte sätta barnet först eller sist eller mittemellan. Har man valt att leva ihop med någon kan man inte bara köra över och fortsätta leva som om man inte har en partner. Har man barn sen tidigare får man va lite smidigare än så. Ts säger nog inte nej men hon vill kanske diskutera saken innan han tar beslut.
  • Anonym (mm)
    Påven Johanna skrev 2014-01-24 10:49:29 följande:
    Och i vår familj har ingen av oss någonsin förhört sig med den andre och tillsammans bestämt om ungarna velat eller behövt komma hem, stanna extra länge, komma på andra tider eller vad det nu kan vara. Ingen av oss skulle vara intresserade av någon sort vetorätt när det handlar om våra barn.

Men sådant var vi överens om innan vi flyttade ihop då för många år sedan. Jag skulle inte valt en partner som velat ha någon typ av utslagsröst när det gäller mina ungars vistelse i sitt hem, och jag skulle tycka att det var hemskt konstigt att bli tillfrågad om det är okej att min mans barn kommer då eller då. Det är alltid okej. 

Du och jag skulle inte passat ihop och det är väl tur man får vara den man är.

Min partner förstod direkt hur illa det var om han tog beslut utan att kolla om jag hade nåt planerat. Tror aldrig jag ensam fattat beslut om att mammans önskningar av schemaändringar inte passar mig, det handlar liksom inte om att jag ska säga nej till att hans barn är hos oss utan att jag ska kunna säga nej om det av någon anledning inte passar (ifall han glömt nåt vi planerat tex) och att jag kan framföra önskemål. Respekt och hänsyn tror jag det kallas. Något ni säkert också har men inom era egna ramar som funkar för er, vi har våra som funkar för oss.
  • Anonym (mm)
    Anonym (Bonus) skrev 2014-01-24 21:17:28 följande:
    Så om mamman trillar av pinn imorgon så måste ni flytta isär? Eller så får han välja bort sitt barn?

Det var nån annan, eller du, som förfasade sig över hur det skulle bli om biomamman dör. Det där är så löjligt att ens ta upp. Det handlar om en person som inte vill att partnern fattar beslut över huvudet på en, inte vad man gör vid akuta situationer. Det är så förbannat fånigt att dra såna slutsatser att man bara för att man vill att partnern involverar dig i planeringstadiet innan beslut tas så betyder det också att man tänker se till att barnet hamnar på barnhem om mamman dör, eller vad tror du egentligen?
  • Anonym (mm)
    Deborah skrev 2014-01-24 22:41:31 följande:
    Det man inte skall göra, är, att leva ett liv som plågar en.

Och det andra man absolut inte skall göra, är att skylla på barn, som fanns innan man satte bo med deras mamma/pappa.

Dags att flyga ur boet, T.S.?

Jag förstår inte, vem skyller på barnen?
  • Anonym (mm)
    Deborah skrev 2014-01-24 22:51:58 följande:
    Syftar på trådstarten. Dess rubrik: trött på bonuslivet.

Ja? Och var står det att man ger barnet skulden?

Bonuslivet bör avse livet man lever med en person som har barn sen tidigare och allt vad det innebär. Inte bonuslivet som i "det lilla livet" där livet avser en person.
Svar på tråden Så less