• city cat

Så less

Lilje skrev 2014-01-24 21:09:40 följande:
    Men vänta nu. Dom helgar han åker bort och räknar med att du jan ta hand om hans barn, och du har planerat in annat du vill göra själv...vad tänkte du göra med erat gemensamma barn då? Lägga undan det i garderoben undertiden?
    Det finns faktiskt en hel del barn som har morföräldrar som passar dem då och då. Det kan ju vara ett sånt fall det är fråga om här. Så man inte behöver ta till garderoben menar jag Obestämd
    Fnudden for president
  • city cat
    Lilje skrev 2014-01-24 21:49:40 följande:
    Jag hade tyckt det var riktigt konstigt om min sambo hade passat på att fixa barnledigt just den helgen jag åker bort. Om vi bodde ihop. Mor och farföräldrar använder man ju oftast om man vill hitta på något ihop som par? Och farföräldrar borde ju kunna ta båda i det här fallet.
    Men du tycker inte att det är konstigt att pappan till TS bonusbarn passar på att ha egentid på just den helgen när hans barn ska ha umgänge? Så att ansvaret faller på TS?Förvånad
    Fnudden for president
  • city cat
    Ess skrev 2014-01-24 22:39:14 följande:
    Nej, det är väl inget konstigt!?
    Han är ju man, och behöver slappa lite efter en hel veckas arbete. Han försörjer ju kvinnan han bor med, eftersom mannen ALLTID tjänar mest, och då är det självklart kvinnans plikt och skyldighet att ställa upp för sin familj. Annars kommer barnet att känna sig utanför och få men för livet......................................

Sitt nu inte här vid datorn, utan gå och diska och passa upp din försörjare och hans barn, och va en riktigt duktig liten kvinna. Har du tur så får du kanske en klapp i baken som belöning................................
    1) Jag har högre inkomster än min sambo.

2) Hans barn (dotter och son) är äldre än min dotter. Alla är dock myndiga och bor i egna hem.

3) Jag gillar att diska. Uppassningen är ömsesidig.

4) Jag förväntar mig, nej kräver, en redig klapp eller två i baken.

Skål
    Fnudden for president
Svar på tråden Så less