• nymedlem

Så less

Påven Johanna skrev 2014-01-24 10:49:29 följande:
    Och i vår familj har ingen av oss någonsin förhört sig med den andre och tillsammans bestämt om ungarna velat eller behövt komma hem, stanna extra länge, komma på andra tider eller vad det nu kan vara. Ingen av oss skulle vara intresserade av någon sort vetorätt när det handlar om våra barn.

Men sådant var vi överens om innan vi flyttade ihop då för många år sedan. Jag skulle inte valt en partner som velat ha någon typ av utslagsröst när det gäller mina ungars vistelse i sitt hem, och jag skulle tycka att det var hemskt konstigt att bli tillfrågad om det är okej att min mans barn kommer då eller då. Det är alltid okej. 
    Håller med fullt ut!
  • nymedlem
    Ess skrev 2014-01-24 16:32:26 följande:
    Det spelar ingen roll om det gäller en häst, ett barn, en båt, eller precis vad som helst. Man pratar om det innan, speciellt om det inkräktar på den andres liv.

OM min man varit sådan som tar beslut över mitt huvud, så får han räkna med att jag både säger nej, och att jag behandlar honom likadant. Att det sen gäller Baaarnet, ger honom ingen vetorätt i vårt förhållande.

Självklart kollar han av med mig innan han bokar in något, oavsett om det gäller att hans barn ska hälsa på, eller att faster Hilda ska. Jag kollar av med honom också innan jag bokar nåt.
    Den andra personen har kanske andra planer, eller bara är trött efter veckan och vill ta igen sig i lugn o ro.
    Mannen ska såklart meddela att barnet kommer, men att han ska "fråga" sin sambo om barnet får komma låter hur galet som helst.

Därav finns det inget att diskutera innan, bara han meddelar när barnet kommer!
Svar på tråden Så less