• Anonym (--)

Så less

nymedlem skrev 2014-01-25 14:05:35 följande:
    Mannen ska såklart meddela att barnet kommer, men att han ska "fråga" sin sambo om barnet får komma låter hur galet som helst.

Därav finns det inget att diskutera innan, bara han meddelar när barnet kommer!
    Om bioföräldern är hemma när barnet är hemma och tar fullt ansvar för allt merarbete det innebär att barnet är hemma så håller jag med om att barnet har "rätt" att komma när barnet vill. Sen finns det alltid undantag som att man är bortbjuden/köpt teaterbiljetter/liknande som gör att även bioföräldern inte tycker att det passar att barnet kommer hem just då.

MEN om bioföräldern förväntar sig att partnern ska passa barnet eller räknar med att partner utför merarbetet, så tycker jag att partnern har vetorätt.

För mig handlar det om respekt för sin partner. Jag är personligen bioförälder och jag respekterar både min partner och mina barn, vilket innebär att jag stämmer av förändringar i planeringen med både partnern och tonåringarna. Jag är ingen diktator utan vill att alla i familjen ska kunna påverka vår vardag.

Svar på tråden Så less