Anonym (Sara) skrev 2014-01-24 15:53:31 följande:
Hahah vilken dålig jämnförelse. Skulle hästen vara barnet? I så fall fanns hästen redan innan kvinnan träffade mannen och ja, då får kvinnan ta både mannen och hästen! Att det tar tid och engagemang fattar väl alla som skaffar sig en relation med någon som har barn.
Man kan gärna prata om saker som kommer. Men om ett barn ska få vara hemma hos familjen eller inte ska väl vara en självklarhet. Blir man tillsammans med en man/kvinna med barn får man ta båda. Här kan man inte välja!
Sen tycker jag att det är omoget att säga att du väljer att göra något utan din man och struntar i honom för att han tar beslut om SITT barn utan dig. Tycker heller inte han borde behöva kolla med dig om hans barn kommer över. Det är väl rn självklarhet att de får. Eller du skulle kunna sätta dig emot det?
Det spelar ingen roll om det gäller en häst, ett barn, en båt, eller precis vad som helst. Man pratar om det innan, speciellt om det inkräktar på den andres liv.
OM min man varit sådan som tar beslut över mitt huvud, så får han räkna med att jag både säger nej, och att jag behandlar honom likadant. Att det sen gäller Baaarnet, ger honom ingen vetorätt i vårt förhållande.
Självklart kollar han av med mig innan han bokar in något, oavsett om det gäller att hans barn ska hälsa på, eller att faster Hilda ska. Jag kollar av med honom också innan jag bokar nåt.
Den andra personen har kanske andra planer, eller bara är trött efter veckan och vill ta igen sig i lugn o ro.