Tipsa om parfymer!
Ge mig namnet på era favoritparfymer, eller någon ni inte har, som ni är nyfikna på. :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-25 09:33
Lägg gärna till er ålder. :)
Ge mig namnet på era favoritparfymer, eller någon ni inte har, som ni är nyfikna på. :)

Jag älskar det mesta från Burberry, speciellt Touch och London. Men gillar Jimmy Choos parfym också, använder den mest nuförtiden.
Mina favoriter är Chanel Coco Noir, estee Lauder Sensuous Noir och Stella McCartney, Stella. Har en relativt stor doftgarderob, men det är de här tre som jag köper om och om igen. Jag tycker inte om parfym som luktar sköljmedel, gurka eller såndär lätt blomdoft som är så vanlig. Är 31 år. När jag var i tjugoårsåldern tyckte jag att det jag idag fnyser åt luktade gudomligt.
Euphoria blossom hade jag förut, gudomlig doft!
Annars kan jag rekommendera
Marc Jacobs - Daisy
Dolce and Gabbana - Light Blue
Kenzo - Flower by Kenzo
Calvin Klein - One Summer
Jag fyller 26 i sommar.
Profumum Roma - Vanitas är mitt senaste tillskott i doftgarderoben. En parfymolja med toppnoter av vanilj och balsamic och white floral. Sjukt intressant doftutveckling från det att man applicerar den. Håller en hel arbetsdag och lite till.
Tom Ford - Noir de Noir är en av mina absoluta favoriter. En unisex doft som verkligen kräver rätt tillfälle, men ack så gott den luktar. Det är inget man bär till vardags. Perfekt sammansättning av doftnoter som sammanstrålar i ett varmt mästerverk.

Beyonce Midnight Heat & viva la juicy la fleur! Älskar dem! Jag är 22 år :)
Jag använder Chanel eau tendre, Chanel Allure, Gucci Guilty och Hermés Voyage d´Hermes.
Kryddigt och gott.
Dagens är Modern Muse, men jag växlar mellan den, YSL Opium Vapeurs de Parfum och Elie Saab. Gillar även Tocca Bianca och Escale a Portofino från Dior (gillar bergamot).
En bekant kom hem och hade med sig Carthusia - Lady åt mig. Den doftar konservativt brittiskt, basen är blommor, trä och mysk. Att den är från 2011 märks inte, den kunde lika gärna haft 40 år på nacken. Svår att få tag på men värd varenda krona!
Puffar :)