• Spana

Tipsa om parfymer!

Ge mig namnet på era favoritparfymer, eller någon ni inte har, som ni är nyfikna på. :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-25 09:33
    Lägg gärna till er ålder. :)
  • Svar på tråden Tipsa om parfymer!
  • Spana
    Anton Chigurh skrev 2014-05-05 09:51:21 följande:
    Gaultier's Classique....den gillar jag, mycket, min kvinna anv den emellanåt. Doftar underbart.Glad

...och får jag kanske tipsa Damerna om en annan favorit ni kan ta till när det skall va lite extravagant, nämligen Calvin Klein's Euphoria, den doftar, liksom Classique...helt jävla underbart...!

Kram //Anton
    Euphoria är en av flaskorna som står i mitt skåp! Den doftar gott!
    Jag har däremot svårt att hitta tillfällen att använda den.
  • sch32

Jag älskar det mesta från Burberry, speciellt Touch och London. Men gillar Jimmy Choos parfym också, använder den mest nuförtiden.

• sch32
    Spana skrev 2014-05-05 10:02:02 följande:

Euphoria är en klassiker, tycker att den luktar gott på alla andra. Tyvärr passar den inte mig, konstigt att det kan variera såpass från person till person.
  • window

Mina favoriter är Chanel Coco Noir, estee Lauder Sensuous Noir och Stella McCartney, Stella. Har en relativt stor doftgarderob, men det är de här tre som jag köper om och om igen. Jag tycker inte om parfym som luktar sköljmedel, gurka eller såndär lätt blomdoft som är så vanlig. Är 31 år. När jag var i tjugoårsåldern tyckte jag att det jag idag fnyser åt luktade gudomligt.

• Anton Chigurh
    Spana skrev 2014-05-05 10:02:02 följande:
    Nu är jag inte med, den passar väl för bövelen vid alla festliga, eller likn, tillfällen...Glad
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Koppkaka

Euphoria blossom hade jag förut, gudomlig doft!

Annars kan jag rekommendera
    Marc Jacobs - Daisy
    Dolce and Gabbana - Light Blue
    Kenzo - Flower by Kenzo
    Calvin Klein - One Summer

• Roxanan

Profumum Roma - Vanitas är mitt senaste tillskott i doftgarderoben. En parfymolja med toppnoter av vanilj och balsamic och white floral. Sjukt intressant doftutveckling från det att man applicerar den. Håller en hel arbetsdag och lite till.

Göteborgare i hjärtat
  • Roxanan

Tom Ford - Noir de Noir är en av mina absoluta favoriter. En unisex doft som verkligen kräver rätt tillfälle, men ack så gott den luktar. Det är inget man bär till vardags. Perfekt sammansättning av doftnoter som sammanstrålar i ett varmt mästerverk.

Göteborgare i hjärtat
  • Spana
    Anton Chigurh skrev 2014-05-05 12:50:57 följande:
    Nu är jag inte med, den passar väl för bövelen vid alla festliga, eller likn, tillfällen...Glad
    jag får väl börja partaja lite oftare då så den inte blir gammal.. Drömmer
  • Anton Chigurh
    Spana skrev 2014-05-05 13:27:05 följande:
    jag får väl börja partaja lite oftare då så den inte blir gammal.. Drömmer
    Aaah, du menar , då är jag med.....Glad

...å fredagen närmar sig med stormsteg. Halleluja....jumpmove
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Spana
    Anton Chigurh skrev 2014-05-05 13:33:33 följande:
    Aaah, du menar så, då är jag med.....Glad

...å fredagen närmar sig med stormsteg. Halleluja....
    haha.. Halleluja! Euphoria!!
  • window
    Roxanan skrev 2014-05-05 13:14:46 följande:
    Tom Ford - Noir de Noir är en av mina absoluta favoriter. En unisex doft som verkligen kräver rätt tillfälle, men ack så gott den luktar. Det är inget man bär till vardags. Perfekt sammansättning av doftnoter som sammanstrålar i ett varmt mästerverk.
    Just det, den där hade jag glömt. Har du köpt den i butik eller på nätet någonstans? Tror inte att jag såg den på vare sig Åhlèns eller NK sist jag var där.
  • Roxanan
    window skrev 2014-05-05 15:30:35 följande:
    Just det, den där hade jag glömt. Har du köpt den i butik eller på nätet någonstans? Tror inte att jag såg den på vare sig Åhlèns eller NK sist jag var där.

Jag har köpt min i butik utomlands. NdN tillhör Tom Fords Private Blend serie och den saluförs inte i Sverige. Obekräftade rykten säger att NK planerar att börja sälja Tom Ford. I mitt tycke är PB-serien något överskattad, ingen doft är direkt dålig men pärlorna är få. För de pengarna kan man förvänta sig mer.
    Göteborgare i hjärtat
  • Sezzie

Beyonce Midnight Heat & viva la juicy la fleur! Älskar dem! Jag är 22 år :)

• Kofot

Jag använder Chanel eau tendre, Chanel Allure, Gucci Guilty och Hermés Voyage d´Hermes.
    Kryddigt och gott.

• On top

Dagens är Modern Muse, men jag växlar mellan den, YSL Opium Vapeurs de Parfum och Elie Saab. Gillar även Tocca Bianca och Escale a Portofino från Dior (gillar bergamot).

• Roxanan

En bekant kom hem och hade med sig Carthusia - Lady åt mig. Den doftar konservativt brittiskt, basen är blommor, trä och mysk. Att den är från 2011 märks inte, den kunde lika gärna haft 40 år på nacken. Svår att få tag på men värd varenda krona!

Göteborgare i hjärtat
  • Lussekatta
    Escada Island kiss! En väldigt fräsch,ungdomlig och fruktig, somrig doft :) Älskar den!
    Tyvärr finns den numera bara att beställa på nätet men är inte dyr :) 

Har inte hittat någon annan doft i butik som liknar den där underbara parfymen..aaahh! Är 26 år.

" Toppnoter: Apelsin, Passionsblomma, Mango
    Hjärtnoter: Magnolia, Persika
    Basnoter: Hibiscus, Ljusa träslag, Mysktoner "

Svar på tråden Tipsa om parfymer!