Inlägg från: Anonym (undrande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (undrande)

kriterier för en magsäcksoperation??

FRUSTRATION!!! Jag är fångad i en kropp som inte är min!!! 1.60 lång och snart 110kg. jag är ett äckligt jävla fetto, och jag vill inte se ut så här mer nu! detta har blivit efter år av ständig stress och deprition. när jag mår dåligt eller känner mej ensam äter jag. jag är som ett sopnedkast! jag har aldrig någonsin sett denna operation som ett alternativ,men det börjar hägra nu. jag orkar inte träna, orkar inte äta rätt, jag orkar ingenting!! snälla inga påhopp om detta, men jag är i ett läge då jag känner det som om jag är fångad i ett svart hål i yttre rymden, jag får inte till någonting rätt när det gäller hälsan, och självkänslan är körd i botten. vad är det för kriterier att få en operation? betalar man den själv, och i så fall vad kostar det? hur är det med lös hud osv efteråt? smalnar hela kroppen av, eller får man ha kvar vissa behag? tacksam för ENDAST seriösa svar.

• Svar på tråden kriterier för en magsäcksoperation??
  • Anonym (undrande)
    Anonym (op mamma) skrev 2014-01-25 22:54:55 följande:

Min mamma gjorde en magsäcksoperation 2008 tror jag det var. Hon hade inte fallit för kriterierna att få operationen betald men då hon hade diabetes så är kraven mildare.

Hon har fått ner 40 kg, och står stadigt på den vikten. Hon gick ner i mycket i vikt under kort tid, vilket de flesta gör, så hon fick väldig slapp hud, eller ja magen hängde ner väldigt mycket och med risk för infektion fick hon operera bort huden på magen. Som jag har hört kan man få huden på magen betald, men inte armar, ben och liknande. Det får man alltså bekosta själv. Gick ifrån ämnet lite, sry

Exakt vad en magsäck op kostar vet jag inte men det är nog i alla fall över 20k. Det är många som går upp sina kilon igen, för det går inte bara att operera sig, man måste ändra sin matvana också. För matsäcken kan töjas ut igen och då är man tillbaka på ruta 1. 

Om du vill veta något så får du gärna fråga, kan inte svara på allt men kan nog svara på lite då jag har upplevt operationen, inte på mig men som närstående :)

tack för ditt svar. jag är medveten om att man kan töja ut magen igen, men jag tror att när jag väl har blivit av med allt överflödigt fett så kommer jag ha självkänslan tillbaka och motivationen med. men just nu känns det som allt låst sej.
  • Anonym (undrande)

väldigt tacksam för era svar, jag fick apsolut lite nya synvinklar och saker att ha i åtanke! kramar till er!

Svar på tråden kriterier för en magsäcksoperation??