• Sultana

Sju månaders bebis sover dåligt - pepp tack:-)

Separationsfas; börjar ungefär vid 7-8 månaders ålder. Min grabb är nu 9 månader och det är en extra jobbig tid. Fasen sägs vara den värsta under barnets första levnadsår och kan hålla i sig upp mot 10 månaders ålder. För oss var enbart nätterna hemska i början, men nu även gnällig dagtid. Vill vara i famnen för att nästa sekund krypa iväg och så håller han på. Blir ledsen om man går ifrån... TRÖTT blir man och jag längtar till ett avslut på denna fas.

• Sultana
    Lottapotta08 skrev 2014-01-26 09:06:47 följande:
    Hur gör du för att hantera nätterna? Hur ofta vaknar din son?

Sonen tar flaska dagtid - undrar om det skulle hjälpa att ge en flaska på natten så han blir mätt? Fast det har väl inte med hunger att göra egentligen...

Min son kryper inte än så det är iaf bara jag som kan försvinna från honom

Jag och maken hjälps åt på nätterna annars hade det inte fungerat. Vi har en 4 åring att ta hand om också så ngn av oss måste vara utsövd. När lillgrabben är extra strulig om nätterna brukar han få sova i babysittern och varje gång han vaknar så vaggar vi med foten (behöver inte kliva upp) och han somnar om. Man får hitta ett sätt som passar.
  • Sultana
    Lottapotta08 skrev 2014-01-26 09:28:04 följande:
    Vi har också en fyraåring. Ammar du? Ibland känns det som om det är värre bara för att han ammas... Storebror var tokstökig så vid 9 månader slutade jag amma. Nätterna blev dock inte bättre för det initialt...

Jag pumpade tills han var 8, 5 månad och gav i flaska. Han äter ersättning sedan en månad tillbaka.
Svar på tråden Sju månaders bebis sover dåligt - pepp tack:-)