syskon rival
Vill bara klaga igentligen och höra andras åsikt om detta! Jag har en syster som är ett år äldre än mig, vi går absolut inte överens av den anledningen att hon ska alltid mäta sig med mig och tävla vems barn som är duktigast! Allt började när jag blev gravid med min dotter, jag är yngst och hon kände väl sig "utanför" eller sämre för att hon inte har barn som är äldre så det tog väl 3 månader från att jag blev gravid tills hon också var det, det visste inte jag då vi bor långt i från varandra men så när jag födde min dotter så fick jag reda på det via min bror som försa sig, att hon ska ha barn och då var hon i v 28-29 när de kom fram dröjde ytligare några veckor innan vi fick reda på något då min bror fick mer eller mindre tjata på henne att berätta! Det jag stör mig på är att hon hade en plan på att bara mms när hon hade fött och enda sen den dagen så har hon tävlat med mig om allt vad gäller barnen och vem som hade bäst förlossning!!! Jag gick över tre veckor fick igångsättning vilket i hennes ögon är förfärligt att inte jag kan födda utan "hjälp" och hon födde 1 vecka innan bf och allt var perfekt enligt henne, vattnet gick hemma tidigt tog tid innan värkar à kom men det räknar hon inte med utan hon räknar från hon kom till förlossningen, vilket hon var på i 4 timmar, hon var uppe och gick med en gång efter förlossningen,hade ingen smärtlindring förutom lustgas och barnmorskorna sa att hon var gjort för att föda barn( vilket jag vet de säger till alla som födde för att peppa) och ja de sa så till mig med men hon menar på att hon var extra gjord för det! Blir så jävla förbannad på henne att hon trycker ner mig för att det tog 15 timmar och jag tog ryggbedövning som var guldvärd för mig!! Det ska tävlas om allt, hon jämför våra barn och hennes dotter kan göra allt super tidigt vilket är orimligt för åldern, man blir ju trött på att få höra vad hennes dotter kan och är duktigare än vad min var i den åldern! Jag skiter i om hennes går innan min men de hon gör är att försköna sanningen för hon skickar aldrig video klipp på alla under hennes dotter gör så man blir ju lite fundersam på om hon verkligen kan! Nu så ska jag ha mitt andra barn och idag så börja hon skicka sms om att "(nästa gång nu så gör du det utan bedövning väl?)" (funkar jätte bra med profylax andning ) jag för dig kanske ! Skrev till henne att jag vill inte ha några råd då det inte går bestämma hur man vill ha det! Hon blir sur för man säger ifrån att man inte vill ha några råd!