Vi har inte haft några större krockar, jag och min kille. Det enda var väl namnet först. Han ville det skulle vara kurdiskt och jag ville svenskt, det slutade med att vi kompromissade. Andra konflikten var ju efternamnet på D, jag ville ha mitt släktnamn med endast min familj, 5pers, och han ville ha sitt från hemlandet. Vi möttes på mitten och gav henne två efternamn, hon får sen välja själv vilket hon vill använda sig av. Nu när vi ska gifta oss ville jag gifta mig i kyrka då större delen avmin släkt är involverade i kyrkan, som troende eller som arbete. Vi är redan gifta inom islam 2012, så han ville inget annat än borgerligt. Det hela slutar med att vi gifter oss i en kyrka och vigs av en präst och en imam. Jag tycker det är häftigt, modernt och ger jäkligt bra signaler till omvärlden om att man som gifta INTE behöver tro samma sak förutom kärleken. Nu är ju ingen av oss troende men vi är ju båda födda i varsin religion. Vi har sakt till alla familj och släkt som vi träffat på sistone eller dom hört det ryktesvis. Har dock ej gått ut på sociala medier. Det gör vi efter RUL, då vi vet att allt är helt bra. Vi gjorde samma med D, då lade vi ut en UL-bild. Denna gången kommer vi nog lägga ut en bild på D i sin tröja "this little cutie is going to be a big sister" tilsammans med en UL bild kanske. ;)