• Roxia

Majskrokar

Hej! Undrar om de är någon som testat ge majskrokar till en bebis på 3.5 månader (helammande)?? Är de en dum idé?? Han gillar att stoppa saker i munnen iaf :-P... Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Majskrokar
  • Cariol

Varför vill du göra det? Kan han inte tugga på en leksak eller nått?

• Neysie

Det är bra tidigt för majskrokar i den åldern tycker då jag. Bättre ge han en bitring. Vid 6 månader kan du ge majskrokar om du nu måste. De är ju så äckliga...

• Capt Janeway

En helt vedervärdigt dålig idé såvida du inte vill vänja liten till att bli kolhydrat/sockerberoende redan från start.

Ett vanligt märke av majskrokar för barn:

Per 100 gram:

Protein 8 gram
    Kolhydrater 84 gram
    Fett 2 gram
  • Airlessplace

Skulle jag inte testa. Ge honom en bitleksak istället. Han skulle troligtvis bara kräkas om du försökte för hans mage är inte redo för sånt än

• Jennie med ie
    Capt Janeway skrev 2014-01-26 13:28:06 följande:
    En helt vedervärdigt dålig idé såvida du inte vill vänja liten till att bli kolhydrat/sockerberoende redan från start.

Ett vanligt märke av majskrokar för barn:

Per 100 gram:

Protein 8 gram
    Kolhydrater 84 gram
    Fett 2 gram
    Å andra sidan väger en krok typ 1-2 gram eller nåt...

Men absolut, en bitring är ett betydligt bättre alternativ om det handlar om just grejen att ha nåt i munnen...
  • Nyfikna72

Beroende av socker av att tugga på nån majskrok? Mycket har jag hört men det tror jag inte ett smack på.

• Capt Janeway
    Nyfikna72 skrev 2014-01-26 18:15:55 följande:
    Beroende av socker av att tugga på nån majskrok? Mycket har jag hört men det tror jag inte ett smack på.
    Det lär ju bli mer än "nån majskrok". Men visst, kör hårt. Inte mitt problem.
  • LillGris

Ge honom en leksak i stället :) min lilla tjej är 6 mån nu och har stoppat i ALLT i munnen sen hon fattade att hon själv styr över händerna. Gav henne en majskrok för nån vecka sen, inte alls populärt. Den försvann ju fort och var inte särskilt bitvänlig, det är roligare med saker som inte försvinner. Tycker min tjej iaf.

Svar på tråden Majskrokar