Majskrokar
Hej! Undrar om de är någon som testat ge majskrokar till en bebis på 3.5 månader (helammande)?? Är de en dum idé?? Han gillar att stoppa saker i munnen iaf :-P... Tacksam för svar!!
Hej! Undrar om de är någon som testat ge majskrokar till en bebis på 3.5 månader (helammande)?? Är de en dum idé?? Han gillar att stoppa saker i munnen iaf :-P... Tacksam för svar!!
Varför vill du göra det? Kan han inte tugga på en leksak eller nått?
Det är bra tidigt för majskrokar i den åldern tycker då jag. Bättre ge han en bitring. Vid 6 månader kan du ge majskrokar om du nu måste. De är ju så äckliga...
Ja varför? Skulle jag aldrig göra.
En helt vedervärdigt dålig idé såvida du inte vill vänja liten till att bli kolhydrat/sockerberoende redan från start.
Ett vanligt märke av majskrokar för barn:
Skulle jag inte testa. Ge honom en bitleksak istället. Han skulle troligtvis bara kräkas om du försökte för hans mage är inte redo för sånt än
Beroende av socker av att tugga på nån majskrok? Mycket har jag hört men det tror jag inte ett smack på.
Båda mina var 4 månader när de började tugga på majskrokar. De får ju knappt i sig halva i den åldern ändå, den smälter mest i händerna...
Ge honom en leksak i stället :) min lilla tjej är 6 mån nu och har stoppat i ALLT i munnen sen hon fattade att hon själv styr över händerna. Gav henne en majskrok för nån vecka sen, inte alls populärt. Den försvann ju fort och var inte särskilt bitvänlig, det är roligare med saker som inte försvinner. Tycker min tjej iaf.