Topiramat/Topimax
Hej
Är det någon här som äter/ätit denna medicin??
Jag har precis börjat o är lite nyfiken på vad andra upplevt för biverkningar ..
Jag har den som stämningsstabiliserande.
Kram
Hej
Är det någon här som äter/ätit denna medicin??
Jag har precis börjat o är lite nyfiken på vad andra upplevt för biverkningar ..
Jag har den som stämningsstabiliserande.
Kram
Jag äter den som förebyggande mot migrän och har gjort i ett antal år.
Den funkar jättebra men det tog iallafall en månad att sätta in den ordentligt, kanske 6 veckor.
Var yr, okoncentrerad, fick svindel under insättningen.
Nu har jag inga symptom alls och den funkar perfekt
Hej TS!
Jag åt Topimax under ett par år när jag var 23. Det var tänkt att den skulle stabilisera min sinnesstämning men det som hände var att min matlust försvann och därav förlorade jag mycket i vikt. När jag började äta den låg jag på 53 kg, när jag slutade vägde jag endast 41 kg. Så min läkare satte ut den och sen dess har jag aldrig fått tillbaka den...
Däremot kilona har jag fått tillbaka.
Hej TS!
Jag åt Topimax under ett par år när jag var 23. Det var tänkt att den skulle stabilisera min sinnesstämning men det som hände var att min matlust försvann och därav förlorade jag mycket i vikt. När jag började äta den låg jag på 53 kg, när jag slutade vägde jag endast 41 kg. Så min läkare satte ut den och sen dess har jag aldrig fått tillbaka den...
Däremot kilona har jag fått tillbaka.
Började med den för 12 dagar sen som stämningsstabiliserande. Har märkt av lite på balansen/yrsel/skakiga ben men inte så farligt. Sen har jag blivit väldigt "hyper", som en duracellkanin mellan varven. Hoppas verkligen att det går över :p Kan va kul emellanåt, men orkar inte ha det så för jämnan haha. Hänt att jag suttit uppe hela nätter i princip och bara "ding-ding-ding vad ska jag hitta på nuuuu då", dvs känner mig inte ens trött, och är fortfarande pigg dagen efter.
Nej jag kommer inte att ha någon annan medicin just nu...
*puttar*
Är även jag lite intresserad vad den haft för biverkningar och effekt på andra. Ingen mer?
Efter dosökning (25 mg morgon o kväll) känner jag av yrsel, trötthet, insomningssvårigheter, sömnstörningar.... hungrig???
På måndag är det dax att öka 25 mg på kvällen... hoppas det går bra o att jag snart börjar känna av något på stämningen