• Anonym (jag)

Topiramat/Topimax

Hej

Är det någon här som äter/ätit denna medicin??

Jag har precis börjat o är lite nyfiken på vad andra upplevt för biverkningar ..

Jag har den som stämningsstabiliserande.

Kram

• Svar på tråden Topiramat/Topimax
  • Waldo

Jag äter den som förebyggande mot migrän och har gjort i ett antal år.

Den funkar jättebra men det tog iallafall en månad att sätta in den ordentligt, kanske 6 veckor.
    Var yr, okoncentrerad, fick svindel under insättningen.

Nu har jag inga symptom alls och den funkar perfekt

• Anonym (jag)
    Waldo skrev 2014-01-26 16:51:34 följande:
    Jag äter den som förebyggande mot migrän och har gjort i ett antal år.

Den funkar jättebra men det tog iallafall en månad att sätta in den ordentligt, kanske 6 veckor.
    Var yr, okoncentrerad, fick svindel under insättningen.

Nu har jag inga symptom alls och den funkar perfekt
    yrsel har jag hunnit känna av lite... jag hoppas på viktminskning oxå.

jag äter bara 25 mg om dagen nu o ska nog upp i minst 100
  • Anonym (Testat)

Hej TS!

Jag åt Topimax under ett par år när jag var 23. Det var tänkt att den skulle stabilisera min sinnesstämning men det som hände var att min matlust försvann och därav förlorade jag mycket i vikt. När jag började äta den låg jag på 53 kg, när jag slutade vägde jag endast 41 kg. Så min läkare satte ut den och sen dess har jag aldrig fått tillbaka den...

Däremot kilona har jag fått tillbaka.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Testat) skrev 2014-01-26 23:17:27 följande:

Hej TS!

Jag åt Topimax under ett par år när jag var 23. Det var tänkt att den skulle stabilisera min sinnesstämning men det som hände var att min matlust försvann och därav förlorade jag mycket i vikt. När jag började äta den låg jag på 53 kg, när jag slutade vägde jag endast 41 kg. Så min läkare satte ut den och sen dess har jag aldrig fått tillbaka den...

Däremot kilona har jag fått tillbaka.

Oj.... Det lät ju inte bra på den vikten... Jag har några pluskilon att ta av. Stabilisera den din sinnesstämning annars?
  • Ganyca

Började med den för 12 dagar sen som stämningsstabiliserande. Har märkt av lite på balansen/yrsel/skakiga ben men inte så farligt. Sen har jag blivit väldigt "hyper", som en duracellkanin mellan varven. Hoppas verkligen att det går över :p Kan va kul emellanåt, men orkar inte ha det så för jämnan haha. Hänt att jag suttit uppe hela nätter i princip och bara "ding-ding-ding vad ska jag hitta på nuuuu då", dvs känner mig inte ens trött, och är fortfarande pigg dagen efter.

• Anonym (Testat)
    Anonym (Jag) skrev 2014-01-27 07:43:06 följande:
    Oj.... Det lät ju inte bra på den vikten... Jag har några pluskilon att ta av. Stabilisera den din sinnesstämning annars?
    För mig var det svårt att avgöra om den stabiliserade min sinnesstämning då jag åt flera olika mediciner under denna perioden. Det är ju en nackdel när det kommer till att utvärdera vad som är vad.

Äter du någon annan medicin TS?
  • Anonym (Jag)

Nej jag kommer inte att ha någon annan medicin just nu...

• Anonym (Testat)
    Anonym (Jag) skrev 2014-01-29 14:02:35 följande:
    Nej jag kommer inte att ha någon annan medicin just nu...
    Jag skall hålla tummarna att Topimax fungerar positivt för dig!
  • Ganyca

*puttar*

Är även jag lite intresserad vad den haft för biverkningar och effekt på andra. Ingen mer?

• Anonym (Jag)

Efter dosökning (25 mg morgon o kväll) känner jag av yrsel, trötthet, insomningssvårigheter, sömnstörningar.... hungrig???

På måndag är det dax att öka 25 mg på kvällen... hoppas det går bra o att jag snart börjar känna av något på stämningen

Svar på tråden Topiramat/Topimax