• Webbredaktör

    Firar du din namnsdag?


    I dag den 28 januari har Carl namnsdag. Brukar du fira din namnsdag, eller passerar den utan festligheter?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Firar du din namnsdag?
  • La Lola

    Nä sånt firar vi inte här. Känns rätt meningslöst.
    Möjligen sägs det "grattis" om man kommer ihåg det.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • fluu

    När jag var liten firades det lite extra med liten present och man blev lite extra bortskämd. Som vuxen fiskar jag fortfarande småpresenter från mamma just då ;) I vår familj(jag,sambo,dotter) säger vi mest grattis än, men jag tror att vi kanske börjar  uppmärksamma det lite mer när dottern blir äldre och förstår vad det handlar om.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • yellow88

    Nja. Nej. Inte min, men barnens brukar vi fira lite smått. Idag t.ex så har alla tre barnen + sambon namnsdag för de heter alla Carl i andranamn ;)


    ♥ Adrian 10-04-17 ♥ Alfred 11-08-08 ♥ Silas 13-07-16 ♥
  • Abbe83

    Firar inte namnsdagar men säger grattis. Idag har min sambo namnsdag. 

  • Anonym (Alltid)

    Mamma och jag -och pappa när han levde- grattade alltid varann på våra namnsdagar. Förr hade inte jag namnsdag,kom i.o.m att vi fick 2-3 namn per dag och några nya i almanackan. Maken har tre,de har aldrig ens sagt grattis i hans familj,men jag har infört den traditionen. Året är långt och tråkigt,man måste passa på! {#emotions_dlg.flower}

  • Minniemousemommy

    Ja absolut, jag firar allt jag kan komma på. Älskar att fira, tycker att det gör livet roligare med firanden. Vi brukar låta den som fyller år åka och köpa någon bakelse till alla i familjen på ett bageri, och sedan så får den som har namnsdag en present. Har jag namndag är det min man som köper den, och barnen får hjälpa till om dom vill. Är det min ena dotter som har namndag får min andra dotter och jag åka ut och köpa något litet. Sedan får den som har namnsdag bestämma (inom rimliga gränser) vad vi ska hitta på den dagen, tex åka och bada eller se på en viss film eller spela minigolf eller vad som helst. Varför person har två dagar per år då dom får känna sig lite speciella i våran familj, och det är på namnsdagen och födelsedagen.

  • fluu
    fluu skrev 2014-01-28 09:47:29 följande:
    När jag var liten firades det lite extra med liten present och man blev lite extra bortskämd. Som vuxen fiskar jag fortfarande småpresenter från mamma just då ;) I vår familj(jag,sambo,dotter) säger vi mest grattis än, men jag tror att vi kanske börjar  uppmärksamma det lite mer när dottern blir äldre och förstår vad det handlar om.
    Jag firar allt, jag är inte så knusslig Glad
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Grumpy88

    Mitt namn finns inte ens med i almanackan vilket jag tycker är ganska konstigt det är ett himla vanligt namn. Var alltid ledsen som liten att jag aldrig fick fira min namnsdag xD

  • dessan59

    Nä, det gör vi inte, men gubben som heter Karl va väldigt snabb att tala om att han hade namnsdag när vi gick 

    förbi alla semlor igår

Svar på tråden Firar du din namnsdag?