Inlägg från: UniqueSnowflake |Visa alla inlägg
  • UniqueSnowflake
    Anonym (bra!) skrev 2014-01-29 17:53:09 följande:
    Bara läst TS men tycker tjänsten är bra. Sökte lite på min stad och hittade tex pappan till en av min dotters kompisar. Tänker inte ta reda på vad han gjort, gissar på något ekonomiskt då han varit egen företagare.

Tycker faktiskt det är bra att brottslingar hängs ut, de kommer i många fall för lindrigt undan och en del tar inte speciellt allvarligt på lagen heller.
    Ja vad ska vi med poliser, tingsrätter, hovrätter, domare, nämndemän, försvarsadvokater och åklagare till...
    Vad ska vi med lagstiftare och landsting och regering till...

Nä, fram med gamla goda tidens PÖBELMOBB MED HÖGAFFLAR OCH FACKLOR.
    ~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • UniqueSnowflake
    Anonym (bra!) skrev 2014-01-29 18:53:45 följande:
    Är det någon som kommer in på sidan nu, funkar inte för mig tyvärr.

Kul att jag hann kolla kartan över min stad i förmiddags. Stans "värsta" område, som har mycket dåligt rykte och där många inte vill sätta sin fot, hade bara fyra röda prickar! På landet däremot, i kransområdena, villorna, där var det mycket rött!
    Jasådu, sökte på multipla förorter till flera städer både stora och små - där var det precis tvärtom. Superfå prickar på de dyrare villaområdena, men rena "körsbärsträden" i miljonprogramsområden och andra ställen på "fel" sida av järnvägen..
  • UniqueSnowflake
    Anonym (bra!) skrev 2014-01-29 19:04:10 följande:
    Jag har magisterexamen. Förklara gärna för mig vad det betyder istället. Tyvärr verkar sidan ligga nere nu annars skulle jag kolla mera...
    Att "skratta hela vägen till banken" betyder att man har jävligt kul på sin promenad till banken, för sitt möte med sin banktjänsteman, för att man vet att man håvat in en massa stålar bara på räntan", tyyyyp.

• UniqueSnowflake
    jaghopparhögt skrev 2014-01-30 17:57:53 följande:
    Jag skulle verkligen inte lita på någon som har Torgny Jönsson som ombud.
    Det är lite för snabbt också för att åtal ska ha väckts. Jag tror att Torgny snackar skit och media köper det.
    Men det är klart att det är. Jävla AB, de är som flugor runt skiten.
    En åklagare väcker åtal, inte ett juridiskt ombud.
  • UniqueSnowflake
    Hallonröd skrev 2014-01-30 20:05:29 följande:
    Jo, var nog just för innehållet, för de säger att i detta fall så är den personliga integriteten mer värt än yttrandefriheten...
    Jag tror nog att X hackare som sitter och kör script mot sidan och fejkar attacksurfning av 10 000tals användare också fick dem att dra öronen åt sig...
  • UniqueSnowflake
    Arbetsvegan skrev 2014-01-30 17:54:16 följande:

Enligt flasback (och jag litar överlägset mer på de nissarna där än aftonblaskan) är ab som vanligt ute och seglar. Torgny Jönsson (känd som Maffians bankir) har endast lämnat in en polisanmälan för förtal. För att någon ska åtalas krävs det lite" mer tid än några timmar och "lite" mer arbete. Framfrallt är det en åklagare som beslutar om åtal ska ske eller ej.

Torgny Jönsson, 50. Tidigare dömd för ekonomisk brottslighet. Initiativtagare till föreningen Reclaim Justice. Läste juridik i fängelset.

Fast Flashback hade tyvärr fel. Det väcks enskilt åtal.
    www.dn.se/ekonomi/enskilt-atal-mot-lexbase/

Men jag håller med om att det är riktigt illa av aftonblaskan att skriva "åtalas" på det sättet som de gjorde!

Skillnaden mellan enskilt åtal och vanligt åtal är att vid enskilt åtal får man betala ALLA kostnaderna om man förlorar. Stackars Torgny

• UniqueSnowflake
    Arbetsvegan skrev 2014-01-30 20:26:18 följande:
    Jag tror att de har ett annat bolag lurandes i vassen någonstans, de har trots allt satsat en skön hög slantar..
    Läste du det också på Flashback Flört
    Vivalto.
  • UniqueSnowflake
    Hallonröd skrev 2014-01-30 20:42:42 följande:

Fast just det...Jonas Häger skriver ju så här:  "...den befintliga verksamheten har överlåtits till ett annat bolag. Huruvida det bolaget kommer att ansöka om utgivningsbevis återstår att se."

De har redan sökt!

Ny sida lär väl vara uppe efter helgen

Svar på tråden lexbase