Inlägg från: UniqueSnowflake |Visa alla inlägg
  • UniqueSnowflake

lexbase

Arbetsvegan skrev 2014-01-30 21:00:58 följande:
    Nej, jag tror att det är ett helt annat. Även Vivalto är begärt att utgivningsbeviset ska återtas pga att Jonas Häger eventuellt saknar mantalsadress.
    Åh jag missade denna info. Okej, gott så.
    ~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • UniqueSnowflake
    jaghopparhögt skrev 2014-01-30 21:22:34 följande:
    Hade han haft en vilja att spendera så hade han haft en riktig sida från början, han pratar strunt. Häger har aldrig drivit seriösa bolag förut så varför skulle han börja nu?

Precis min tanke. Han är en programmerarsnubbe som gillar att skejta, liksom.
    Var är kopplingen?

Han framstår mest som en "målvakt" som fått pengar för att vara "ansiktet utåt"...

• UniqueSnowflake
    TrendyFarsa skrev 2014-01-31 10:39:33 följande:
    Oj, så mycket text och inte ett rätt.

Imponerande och skrämmande på samma gång.
    Jag är rädd.
  • UniqueSnowflake
    Arbetsvegan skrev 2014-01-31 17:03:31 följande:
    För att göra dig ännu räddare. Lexbase är på väg upp igen. DNS har ompekats...

Såg på FB. Men HUR?!
    Hur kan det komma sig egentligen?

Om Lexbase vidarebefordrar alla domarna till Vivalto gör de brott mot PersonUppgiftsLagen.
    Om Lexbase går upp mha annan provider så måste den ändå ligga i Sverige. Pga div lagar.
    Ligger Cloudflare och allt vad de heter i Sverige?

• UniqueSnowflake
    Arbetsvegan skrev 2014-01-31 17:14:35 följande:
    lexbase.se/

testa....
    Det blev en felaktig https:// framför den.
    Om man skriver in
    lexbase.se
    i sin browser kommer man rätt.

Deras service är dock inte uppe f.n.
  • UniqueSnowflake
    Lexbase avhopp

Advokat Ljunggren CHECK
    Host 1 Bahnhof CHECK
    Pr-byrån Ullman PR CHECK
    Host 2 City Network CHECK
    enl di.se - Jonas själv CHECK
    ... "ägaren Jonas Häger har valt att lämna företaget. Enligt handlingar hos Bolagsverket har 26-åren begärt att bli avregistrerad som styrelseledamot i Lexbase"

www.di.se/artiklar/2014/1/31/skandalsajten-riskerar-att-tvangslikvideras/
  • UniqueSnowflake
    helenen skrev 2014-01-31 18:01:44 följande:

Fatta vad ohyggligt mycket gratisreklam sidan fått bara på grund av allt kladdande, strulande, avhoppade advokater o s v.! Är man lite konspiratoriskt lagt kan man ju fråga sig om det ingick i en slug marknadsföringsplan redan innan man launchade den larvigt dåligt organiserade sidan...

Alternativet är att de är en bunke inkompetenta trögskallar.

Skulle tippa på alternativ två faktiskt Flört
  • UniqueSnowflake
    Anonym (orolig) skrev 2014-02-05 21:53:35 följande:
    Hejsan... jag vill bara säga det att jag tror dessvärre att det är kört nu ... iden är redan myntad och även om lexbase kommer att ligga nere så kommer det komma nya.. tror att folk fattar att det är en jävligt lönsam grej och det är ju bara att se vad som hände när ratsite kom så var alla nyfikna.. och intresset för detta lär inte svalna.. har redan hittat ett par nya sidor som verkar vara inne på samma spår..

hitta en förut som ger hela tjänsten gratis ( www.brotts-registret.se ) och som verkar dra det ett steg längre och har någon funktion där man kan söka av sina facebook vänner och se vilka av dem som har dommar , och än värre att vissa ska tydligen vara med bild.. verkar inte gå att sök på någon ännu och står att den öppnar snart !!! Va fan blir det???

Tycker det är ricktigt obehagligt om jag som åkte dit för en dum jävla cyckel stöld ska hängas ut med bild :S ??

Det tror jag inte du kommer göra, så var inte orolig!

Dessutom jobbar Datainspektionen hårt på alla sätt att stoppa företag som Lexbase.
    Orsaken att de INTE bröt mot Personuppgiftslagen Pul när Lexbase la ut domar, var pga att de hade ett utgivningsbevis, precis som Aftonbladet och Expressen... Genom detta lilla hål lyckades de alltså slinka.

Men man ska komma ihåg att utgivare ALLTID har skyldigheter, och måste upprätta rutiner för användanden av ALLA databaser där personer förekommer.

Det kanske tar 4 år för regeringen att ändra lagen, men den kommer definitivt ändras.
    På sätt och vis är det bra att det blev så upp som en sol, ner som en pannkaka för Lexbase.
    Då ser andra aktörer vad som väntar dem!

~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Arbetsvegan skrev 2014-02-05 22:40:05 följande:
    Sajten skapades 2014-02-01 så det är något annat med det här. Troligen IP-fiske eller troligen något värre.

Say word?

Du kan ju inte vara insatt i ämnet alls, om du verkligen tror detta.

helenen skrev 2014-02-06 09:07:01 följande:
    Tänk, nu har det gått nästan en hel vecka sedan du skrev detta och Flashback funkar fortfarande. Tänk, vad förvånad jag inte blir alls, faktiskt... Drömmer

Nu tycker jag att det börjar bli rätt så hög tid att du uppdaterar och berättar för oss okunniga om det Fantastiska Mötet, eftersom jag enligt dig "inte vet mycket om fb eller vad som försiggått bakom kulisserna i något år". Eller kan jag som jag skrev i ett tidigare inlägg bara avfärda det hela som bullshit? Ja. Det gör jag. Och gjorde ärligt talat redan när jag läste det du skrev. Men jag tyckte ändå att det skulle vara spännande att se hur du tänkte trassla dig ur ditt rätt svagt understödda resonemang, och det är ju uppenbart nu; Du trasslar dig inte ur någonting. Du fegar ur diskussionen för du vet att det var skitsnack från början.

Tumme upp till dig Helenen. PS Flashback är Skandinaviens största forum och ljusår bättre än FL.
    Men svårare att komma in i, och med en högre kvalitet på inläggen. De flesta. Sen finns det mycket skit också, men man får ta det goda med det onda.
    Jag ser inte ens något "skit" längre.

~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Arbetsvegan skrev 2014-02-06 17:33:56 följande:

Jag pratar om sajten Anonym (orolig) länkade till, inget annat. Vad trodde du?

Aha. Jag menar bara att ip-fiske i så gott som alla fall inte ger något. Vad ska man göra med en binge ip-nr om man inte har något att "koppla" dem med?
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Arbetsvegan skrev 2014-02-06 18:56:07 följande:
    Tja...  vad korkskallar tänker är sällan lätt att förstå. Såg att samma person försökte med samma inlägg på flashback och blev sågad jäms med fotknölarna.
    Ja jäklar det har du rätt i! Observant! =)
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake

Jaha, jag ser med förskräckelse att diskussionen har kapats och vi befinner oss tydligen på Beckomberga. Därmed ingen riktig anledning till att fortsätta debatten.

Själv är jag jätteglad över att det blev ett sådant ny-och-gammalmedie-drev som det blev mot Lexbase.
    Och hör och häpna, jag har inget att dölja, så det är inte en orsak.

Helt ärligt så känns det inte som att det finns någon mening med att försöka förklara något för folk som "debatterar" så hysteriskt. Så...

~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake

Helt sinnessjukt att de fått starta igen!

HELT sinnessjukt att JustitieKanslern lade ner de +200 ärenden!

Det här landet...!

• UniqueSnowflake
    ulfsas skrev 2014-04-10 20:09:19 följande:
    Det är ju offentliga uppgifter. Så länge de är det så är det väl helt OK tycker jag.
    Hur fan kan du tycka det? Det är ju grovt integritetskränkande. Det är ju inte enbart gärningsmän som hängs ut utan också kärande och/eller offer.

Ni bör veta att INGET annat land i EU är lika öppna med t ex personnr som vi är i Sverige.
  • UniqueSnowflake
    Anonym (R) skrev 2014-04-10 22:42:49 följande:

Likväl är det offentliga handlingar. Du vet väl vad en offentlig handling är?
    Vet du vad PUL är? De här tomtarna gömmer sig bakom ett s.k. "utgivningsbevis"!
  • UniqueSnowflake
    Hallonröd skrev 2014-04-11 13:16:45 följande:
    Trist att den kom upp igen! Men man kan ju bara hoppas att sjaten är modifierad nu och att inte oskyldiga hängs ut som brottslingar som sist! Obestämd
    Näää fixa saker kostar pengar, de här skurkarna som fiskar i murriga vatten, de vill TJÄNA pengar bara.
    Klart inga hål är lagade.

Enligt källa på Flashback fick folk som slavat med urspr kodningen av Lexbase inte ens betalt...
Svar på tråden lexbase