• Anonym (Arbetsförmedlare)

Jag jobbar som Arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen, fråga mig vad du vill

Hej,

Jag jobbar sedan två år på Arbetsförmedlingen och stormstrivs med mitt yrke! Är nu föräldraledig, men tänkte att jag kanske kan hjälpa någon här med att försöka ge lite svar på frågor så gott jag kan.

Har senast arbetat med rehabilitering till arbete så det är det jag kan bäst. Men ska försöka besvara även andra frågor.

• Svar på tråden Jag jobbar som Arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen, fråga mig vad du vill
  • Anonym (y)
    Lady Paraplyh skrev 2014-02-02 13:39:21 följande:

Man måste inte vara inskriven på AF. Då jag har jobbat halvtid och inte fått något bidrag så har jag struntat i AF och säkt jobb på egen hand.
    Men för den som inte har en halvtidstjänst eller sambo med inkomst går det inte att strunta i AF.
  • Anonym (samhall)
    Lady Paraplyh skrev 2014-02-02 13:39:21 följande:

Man måste inte vara inskriven på AF. Då jag har jobbat halvtid och inte fått något bidrag så har jag struntat i AF och säkt jobb på egen hand.
    Jag kommer skriva ut mig från Af, min sambo jobbar heltid så vi klarar oss. Kommer av olika orsaker aldrig klara mer än halvtid. Jag är glad att jag klarar av halvtiden och har inte tänkt söka jobb. 
  • Anonym (samhall)

Hur gör man för att skriva ut sig från Af? Måste jag besöka Af för att skriva ut mig?  Jag är skriven på min gamla ort så det är en bit att köra, 2 timmar tur och retur. 

• Anonym (anonym)
    Anonym (y) skrev 2014-02-02 13:36:16 följande:
    Blev erbjuden en aktivitet ute i skogen utan tillgång till vare sig dator, lunchbarack eller toalett. Jo, man tackar!
    Hur sköts kontrollen av alla anordnare? (som tjänar multum på det växande antalet fas3:are)