• Anonym (missfall)

hur länge blödde ni efter skrapning?

Fick missfall för ett tag sen, och efter ett par veckor såg dom att jag hade rester kvar i mig då jag kom upp för mag smärtor. Dom gav mig cytotec som jag blödde kraftigt och klumpar av, men resterna fanns kvar ända. Så igår gjorde jag en skrapning.
    Under detta dygnet har jag knappt behövt en binda. Det har bara varit en liten ljus blödning som en fem krona.
    Nu på morgonen ingenting hittills, och då har jag varit vaken i 2 timmar. Läkarna sa att jag skulle blöda som en mens i 2 veckor men det verkar redan sluta. Är det normalt?
    Hur länge och mycket blödde ni efter en skrapning, och hur lång tid tog det innan ägglossningen kom igång igen?

• Svar på tråden hur länge blödde ni efter skrapning?
  • Påven Johanna

Jag blödde inget alls och fick ägglossning tretton dagar efter skrapningen. 

• Anonym (missfall)
    Påven Johanna skrev 2014-01-30 07:52:06 följande:
    Jag blödde inget alls och fick ägglossning tretton dagar efter skrapningen. 

Gud vad skönt! Då kanske det går snabbt för mig med att försöka på en liten igen.

Eller bör man vänta någon viss tid innan man blir gravid igen?
  • Påven Johanna
    Anonym (missfall) skrev 2014-01-30 07:56:02 följande:

Gud vad skönt! Då kanske det går snabbt för mig med att försöka på en liten igen.
    Eller bör man vänta någon viss tid innan man blir gravid igen?
    Ja, vissa menar det, men vad jag vet så finns inga egentliga skäl till att vänta. 
  • lövet2

Jag blödde i princip ingenting alls. Ägglossningen kom i gång redan efter ett par veckor, men jag väntade ganska länge med att försöka igen. Behövde återhämta mig mentalt efter missfallet, och kroppen hade också tagit lite stryk av den kraftiga blödningen.

• Anonym (missfall)

Nu 2 dagar efter så har min blödning igång!

Nu på morgonen så har det börjat blöda, och det är som en vanlig mens. Kan det bli så verkligen? Inte blöda på skrap dagen eller dagen efter, men nu 2 dagar senare?

• Anonym (missfall)
    lövet2 skrev 2014-01-30 08:05:28 följande:
    Jag blödde i princip ingenting alls. Ägglossningen kom i gång redan efter ett par veckor, men jag väntade ganska länge med att försöka igen. Behövde återhämta mig mentalt efter missfallet, och kroppen hade också tagit lite stryk av den kraftiga blödningen.

Förstår inte riktigt hur du menar... du blödde i princip inget alls, men kroppen behövde återhämta sig efter den kraftiga blödningen?
  • Påven Johanna
    Anonym (missfall) skrev 2014-01-31 08:58:04 följande:

Förstår inte riktigt hur du menar... du blödde i princip inget alls, men kroppen behövde återhämta sig efter den kraftiga blödningen?
    Jag tror att lövet2 blödde rikligt under missfallet men att blödningen upphörde direkt efter skrapningen. Jag hade också förlorat mycket blod innan skrapningen men blödde som sagt ingenting efter att den var gjord.
  • Kasperina

Jag har skrapats två gånger och varken haft särskilt ont eller blött så mycket efteråt. Några dagar tror jag, absolut inte en hel vecka.

• Kasperina
    Anonym (missfall) skrev 2014-01-31 07:59:31 följande:
    Nu 2 dagar efter så har min blödning igång!
    Nu på morgonen så har det börjat blöda, och det är som en vanlig mens. Kan det bli så verkligen? Inte blöda på skrap dagen eller dagen efter, men nu 2 dagar senare?
    Det tror jag är helt normalt
  • Anonym (..)

Jag skrapades 23 dec.. Blödde knappt inget, behövde endast trosskydd. Men min ägglossning har fortfarande inte kommit igång än. :(:(

• lövet2
    Påven Johanna skrev 2014-01-31 10:17:29 följande:
    Jag tror att lövet2 blödde rikligt under missfallet men att blödningen upphörde direkt efter skrapningen. Jag hade också förlorat mycket blod innan skrapningen men blödde som sagt ingenting efter att den var gjord.
    Precis så. När de skrapade mig, så tog de hand om allt blod och allt som blödde. Sedan fanns liksom ingenting kvar.
Svar på tråden hur länge blödde ni efter skrapning?