Inlägg från: 2barnsmamma8704 |Visa alla inlägg
  • 2barnsmamma8704

Mensvärk efter et

Jag är på ruvardag 9 och har haft mensvärk från och till sen dag 4. Har gjort FET så ingen har vatt och rotat i äggstockarna. Känns som mensen är påväg. Skönt att höra att fler har samma!

• 2barnsmamma8704
    Jullan skrev 2014-02-01 12:31:54 följande:
    Hoppas hoppas för din skull att mensen inte är på väg! Men då borde du ha testdag snart? Jag måste vänta ända till den 18 feb!

Har testdag 10/2. Man blir helt knäpp av denna väntan. vill inte tänka på det men det är ändå det enda man gör. Svårt att koppla bort det! Hur känner du dig?
  • 2barnsmamma8704
    Jenkis skrev 2014-02-01 16:37:03 följande:
    Dag 1: Några timmar efter att kärnorna smält samma delar sig ägget för första gången. Embryot är nu tvåcelligt. Efter ca 12-15 timmar delar det sig på nytt.
      Dag 2: Embryot är nu fyrcelligt och delar sig igen efter 12-15 timmar och blir då åtta celler.   Dag 3: Embryot är nu åtta celler och delar sig igen efter 12-15 timmar till 16 celler.   Dag 4: Embryot blir en morula med många celler.   Dag 5: Embryot är nu en blastocyst med 100-talet celler.   Dag 6: Blastocysten befriar sig från äggskalet för att kunna smälta ned i den mjuka slemhinnan. Den väljer sin plats med omsorg och det kan ta ett par dygn.   Dag 7-8: Blastocysten har satt sig fast. Är man riktigt känslig är det nu man kan börja känna diffusa graviditetsymptom. På dag nio kan man få positivt test om man gör på morgonurin med känsligt test.   Dag 11: Blastocysten har blivit stor och cellerna delar sig två gånger per dygn. De är nu ett par tusen stycken. Blastocysten är ordentligt förankrad i slemhinnan. Här kan de flesta graviditetstest visa positivt.   Självklart är det individuellt hur snabbt embryot utvecklar sig och sätter sig fast.

Oh, spännande läsning! :D
  • 2barnsmamma8704
    Pluttemor skrev 2014-02-01 16:35:35 följande:
    Ruvningen e helt klart den jobbigaste tiden :( just känslan av att pensla mellan hopp och förtvivlan!
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!

Jag håller med, varje dag känns som en månad!
  • 2barnsmamma8704
    Jullan skrev 2014-02-02 00:28:35 följande:
    Ja helknäpp. Gick och yogade idag för att få något annat att tänka på. Det var skönt! Jag mår bra. Nu har jag bara lte molvärk och svullna bröst men det är som sagt säkert pga lutinus som jag tar. Tänker du vänta till testdagen med att testa?

Ja skönt att ha annat att tänka på!

Jag tar också lutinus, kanske den som ger en mensvärk.

Testa på rvd 7 men det va suuper minus.

Så nu får jag väl hålla ut till TD.

Du då?
  • 2barnsmamma8704
    Jullan skrev 2014-02-02 13:24:35 följande:
    Hm ja du borde kunna testa tidigare och eventuellt få ett korrekt svar men som alltid beror det väl på hur snabbt hcg-värdet stiger för just dig. Jag tror att jag kommer ta ett första test på RD 9.

Förra graviditeten så testa jag plus på ruvardag 11 :)
Svar på tråden Mensvärk efter et