• Jullan

Mensvärk efter et

Hej! Jag gjorde et igår och är alltså på RD 2. Både igår kväll och nu på morgonen har jag haft ganska kraftig mensvärk i ca 3 minuter. Därefter har den försvunnit som om inget hänt. Någon mer som varit med om något liknande? Är det normalt? Ska ringa kliniken och fråga men tänkte om det är någon av er andra som har egna erfarenheter. Hoppas på svar!

• Svar på tråden Mensvärk efter et
  • Pluttemor

Två gånger som jag plussade hade jag mensvärk (ganska kraftig) som kom o gick. Så jag ser mensvärken som ett gott tecken :) jag ruvar oxå sen i förrgår. Ska vi följas åt? :)

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Jullan
    Pluttemor skrev 2014-01-31 14:24:04 följande:
    Två gånger som jag plussade hade jag mensvärk (ganska kraftig) som kom o gick. Så jag ser mensvärken som ett gott tecken :) jag ruvar oxå sen i förrgår. Ska vi följas åt? :)

Det låter positivt :) följs gärna åt!
  • Pluttemor
    Jullan skrev 2014-01-31 20:42:18 följande:
    Det låter positivt :) följs gärna åt!

Vad har du för symptom? Jag har bara lite molande värk i magen som kommer o går. Känner mig lite frusen oxå, men inget annat särskilt. :)
  • Jullan
    Pluttemor skrev 2014-01-31 20:48:21 följande:
    Vad har du för symptom? Jag har bara lite molande värk i magen som kommer o går. Känner mig lite frusen oxå, men inget annat särskilt. :)

Molande värk kombinerat med kraftig mensvärk som varar endast i några minuter. Kraftig mensvärk har jag iofs bara känt av vid två tillfällen. Sen så har jag även ömma svullna bröst. Antar dock att alla symptom än så länge beror på alla olika preparat jag stoppat i mig samt pga äggplocket. Eller vad tror du? Har du gjort et eller fet?
  • 2barnsmamma8704

Jag är på ruvardag 9 och har haft mensvärk från och till sen dag 4. Har gjort FET så ingen har vatt och rotat i äggstockarna. Känns som mensen är påväg. Skönt att höra att fler har samma!

• Jullan
    2barnsmamma8704 skrev 2014-02-01 11:50:05 följande:
    Jag är på ruvardag 9 och har haft mensvärk från och till sen dag 4. Har gjort FET så ingen har vatt och rotat i äggstockarna. Känns som mensen är påväg. Skönt att höra att fler har samma!

Hoppas hoppas för din skull att mensen inte är på väg! Men då borde du ha testdag snart? Jag måste vänta ända till den 18 feb!
  • 2barnsmamma8704
    Jullan skrev 2014-02-01 12:31:54 följande:
    Hoppas hoppas för din skull att mensen inte är på väg! Men då borde du ha testdag snart? Jag måste vänta ända till den 18 feb!

Har testdag 10/2. Man blir helt knäpp av denna väntan. vill inte tänka på det men det är ändå det enda man gör. Svårt att koppla bort det! Hur känner du dig?
  • Pluttemor
    Jullan skrev 2014-01-31 21:39:40 följande:
    Molande värk kombinerat med kraftig mensvärk som varar endast i några minuter. Kraftig mensvärk har jag iofs bara känt av vid två tillfällen. Sen så har jag även ömma svullna bröst. Antar dock att alla symptom än så länge beror på alla olika preparat jag stoppat i mig samt pga äggplocket. Eller vad tror du? Har du gjort et eller fet?

Jag har gjort ET. Känner oxå lite av svullna bröst. Har td 11/2. Håller med om att väntan e jobbig. Jag får en konstig tryckkänsla i magen då och då oxå, sen har jag ganska mycket flytningar, men det kan bero på crinone gelén.
  • Pluttemor
    2barnsmamma8704 skrev 2014-02-01 11:50:05 följande:

Hoppas att det inte är mens, utan växtvärk :D
Svar på tråden Mensvärk efter et