• Dr Mupp

För ******* sätt mössa på era barn!

I en vagn är det vindstilla och hyfsat varmt. är det ett par minus så är det ca 15 grader i vagnen. Inget en bebis utan mössa far illa av. 

När det gäller småbarn så drar de ju av mössorna innan man knappt hunnit få på dem. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Anonym (mamma) skrev 2014-01-31 22:11:06 följande:

Jaha. Ok. Mina barn gjorde aldrig så. Kan ju bero på att vi bodde i  Luleå. En stad vid havet och -30 grader i  flera veckor.

Mina barnbarn  har mössa och vantar på vintern. Konstigt att barn får vinna i så enkla situationer. Hur gör ni när de kommer i tonåren och vill testa  mari?
    Det är inte 30 mins här och de behåller mössan på om de skulle frysa. Alla fryser inte för att det är ett par minus. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-31 22:23:20 följande:
    Jag hade ALDRIG tillåtit mina barn gå ut utan sina vinterkläder på vintern. Även om vi bara går till bilen som är uppvärmd. De får gapa och skrika hur mycket de vill men kläderna ska på! Sedan får det ta den tiden det tar.
    Mina barn är fullt kapabla att själva avgöra om de fryser eller inte.Synd att dina barn inte lärt sig känna skillnad på när de fryser och när de är lagom varma. Förstår att det måste vara jobbigt med barn som inte kan känna kyla. 
  • Dr Mupp
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-01 00:03:23 följande:
    Nä inte när vi är hemma men till bilen från dagis kan det vara 50 meter. Men det blåser från Västerhavet och det är inga varma vindar.
    Hur gör du sen i bilen för jag antar att du inte är dum nog och låter dem sitta i tjocka vinterkläder inne i bilen. Måste vara bökigt att klä på barnen. Gå 50 meter och sen ta av overaller så barnet kan sitta säkert i bilen. 
Svar på tråden För ******* sätt mössa på era barn!