• Anonym

För ******* sätt mössa på era barn!

Anonym (mamma) skrev 2014-01-31 22:11:06 följande:

Jaha. Ok. Mina barn gjorde aldrig så. Kan ju bero på att vi bodde i  Luleå. En stad vid havet och -30 grader i  flera veckor.

Mina barnbarn  har mössa och vantar på vintern. Konstigt att barn får vinna i så enkla situationer. Hur gör ni när de kommer i tonåren och vill testa  mari?
    Du menar att förmågan att förstå resonemang och argument är liknande hos småbarn och tonåringar?
  • Anonym
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-31 22:23:20 följande:
    Jag hade ALDRIG tillåtit mina barn gå ut utan sina vinterkläder på vintern. Även om vi bara går till bilen som är uppvärmd. De får gapa och skrika hur mycket de vill men kläderna ska på! Sedan får det ta den tiden det tar.
    Vore det inte lättare om barnen fick känna hur det känns att vara ute i för lite kläder (under kontrollerade former så klart), så att de får en bättre förståelse för varför man behöver vinterkläder till nästa gång? I stället för att kämpa med dem varje gång? Jag tycker det verkar ansträngande med gapande och skrikande barn varje gång man ska ut genom dörren.
  • Anonym
    Anonym (Mia) skrev 2014-02-04 10:13:52 följande:
    En del fattar inte att det mesta av värmen försvinner ut på toppen(huvudet) precis
    som om vi inte skulle ha ett tak på vårt hus. Gör om, gör rätt!!
    Myt. Det försvinner mer värme genom huvudet om man inte har mössa än om man har mössa, men inte mer än från någon annan kroppsdel som är bar, och den mesta värmen finns kvar i kroppen om man är ordentligt klädd.
Svar på tråden För ******* sätt mössa på era barn!