• Anonym (H)

För ******* sätt mössa på era barn!

Anonym (mamma) skrev 2014-01-31 22:17:56 följande:

Jag kan inte tro annat än att ni är otroligt tafatta. Förlåt, men arg blir jag. Klä på ett barn på vintern är inte svårt.
    får du ofta överdrivet starka känslor angående skitsaker som du inte har att göra med och som du inte förstår? 

att förstå det och strunta i det är inte svårt. 
  • Anonym (H)
    Anonym (mamma) skrev 2014-01-31 22:19:06 följande:

Bebisar? Sätta på en mössa?
    bebisar gråter om dom fryser eller är för varma
    i en barnvagn blåser det inte, och resten av outfiten kan värma gott och väl
  • Anonym (H)
    Anonym (mamma) skrev 2014-01-31 22:23:22 följande:

Hehe.
    nej men seriöst, vad är ditt syfte med tråden? 

berätta hur fantastisk förälder du minsann var och vilka perfekta änglar till barn och barnbarn du har? 
    för du tror ju inte på förklaringarna och vill inte ta in dom, så whats the point? 
    och varför blir du så arg? börja sticka, mecka med en motor eller nåt
  • Anonym (H)
    Anonym skrev 2014-01-31 22:28:38 följande:
    Du menar att förmågan att förstå resonemang och argument är liknande hos småbarn och tonåringar?
    ja men du vet, låter man lilla olle få 3 russin innan maten när han är 5år så låter man honom få 3 stark öl när han är 14år sen också... 
  • Anonym (H)
    Arbetsvegan skrev 2014-01-31 22:35:40 följande:
    Min lilla bebis hade mössa och vantar som bebis för då kunde det lilla undret inte slita av sig det. När min lilla bebis var ett småbarn användes vantar EN gång. Då var det minus 30 ute.
    Jag testade ständigt om barnet frös genom att känna på näsa, händer och rygg - normaltempererade. (eftersom jag använder vantar kunde jag rätt säkert avgöra det)

Min lilla bebis är född med ett inbyggt element.  När jag var höggravid med element-bebisen använde fryslorten jag vinterjacka EN enda gång annars hade jag halvtunna vårkläder...

Och JA, jag har fått massor av onda ögon från prettoföräldrar men hellre det än att plåga mitt barn bara för att det ska se bra ut...

Så du lilla prettomorsa, vad tänker du om alla elementbarn? Ska vi hänga lapp om hlasen på barnet fr att såna som du inte ska skriva rabiata inlägg? Är det verkligen för mycket begärt att man tänka lite längre än näsan räcker?
    haha jag tror nästan att jag kommer få ett "elementbarn" 
    när det var som kallast här så gick jag runt i tunn bomullsklänning och tunna legging och kände mig fortfarande jättevarm! guu vad folk kollade konstigt
    nu har jag bara en tunn höstjacka, klarar inte av något tjockare, smälter! vilket är lite tur också för då slipper jag köpa en dyr vinterjacka som jag snart inte kommer kunna använda för snart är bebisen ute :P 

skiter i om folk kollar konstigt, lyssnar hellre på min egen kropp än på dom. 
  • Anonym (H)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-01 18:18:37 följande:
    Fast jag har inte sagt att man inte ska ha mössa på sig. Läs mina inlägg så förstår du bättre varför jag tog till och från bilen som exempel. Mina barn går inte utanför dörren utan rätt sorts kläder oavsett om vi ska vara ute i en timma alt enbart till bilen. Och lär man barnen från början får man inga trilskandes ungar som bestämmer.
    jaha, man behöver bara lära barnen från början så trotsar barnen aldrig eller gör uppror, wow hade aldrig kunnat gissa det.. Obestämd ja slavar utan vilja.. ursäkta, lydiga barn är ju det viktigaste.. 
Svar på tråden För ******* sätt mössa på era barn!