• Annsiss

För ******* sätt mössa på era barn!

Alltså visst det ser illa ut, treåringen har aldrig vantar och sällan mössa . Ofta bråkar vi ibland i timmar för att få på overallen och skor då finns inte ork kvar till tjafs om vantar. Häromdagen var hon som vanligt blå om fingrarna och grät för att hon frös och trots det vägrade hon vantar. Vi kan inte sitta inne hela tiden, vi gör det redan nu mer än vi skulle önska pga detta.

• Annsiss

Den som tror att vi inte testat att säga till på skarpen tror jag aldrig har träffat ett viljestarkt barn, på skarpen är liksom inte en metod som funkar, har inte testat fysiskt våld ännu det är väl typ det som återstår då men tror inte det skulle hyllas heller. Vi har träffat bup deras råd är att inte fajtas i onödan utan enbart när det är absolut livsfara typ att man måste hålla vuxen i handen i trafiken.

• Annsiss

Vill tillägga att jag såklart aldrig lämnar vantar och mössa hemma de finns synliga hela tiden och är såklart möjliga att ta på när som helst. Har också testat att inte bråka om overallen men hon kan gå utomhus flera hundra meter utan en tråd på kroppen och det känns lite väl även för mig.

• Annsiss

Härligt med korrekta människor som tror att alla barn är som deras nej alla är olika och tipset om att helt enkelt inte gå ut praktiseras ofta ( och ses inte som ett straff även om hon älskar att vara ute) det är dock lite jobbigt att inte kunna ta sig till förskolan. Detta om förfrusna fingrar är också roligt, jag får lätt köldproblem i ansiktet och näsan men trots detta har näsan ännu inte trillat av trots att jag bara täcker den på fjällskidturen.

Svar på tråden För ******* sätt mössa på era barn!