• Wira

Bordsplacering, bröllop

Det hade väl varit en sak om hon kunde bete sig som folk men om du känner att risken är överhängande för att hon sitter och mer eller mindre slickar på sin pojkvän om de hamnar nära varann så tycker jag inte du ska ha dåligt samvete för att placera ut henne någon annanstans. Hade du känt dig säker på att hon stannar på sin stol så visst men nu när hon SJÄLV har visat att hon inte gärna gör ens det så är det faktiskt bara hennes eget fel om hon nu får sitta någon annanstans, blyg eller ej. Hon har ju faktiskt själv satt sig i situationen, inte pga att hon är tillbakadragen utan pga att hon beter sig som om att hon är en av din brors tonsiller när hon sitter med honom.

• Wira
    elyse skrev 2014-02-02 11:28:46 följande:

Förstår jag rätt nu - ni väljer att markera att era syskons respektive inte ingår i familjen?
    Vad snackar du om? De som sitter näsrmast brudparet enligt tradition är INTE syskons respektive, även om de tillhör familjen. Där sitter föräldrar, toastmasters, tärnor, best men osv. Övriga sitter vid de andra borden. Detta är ju ingen markering utan väldigt vanliga bröllopstraditioner.
  • Wira
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-02-02 12:25:27 följande:
    Som någon tidigare skrev: ogifta par placeras tillsammans, gifta var för sig. Par som lever tillsammans sedan länge kan även placeras var för sig. 

Jag tycker personligen att det är rätt trevligt att sitta med en annan bordskavaljer än min make, då det ger oss olika intryck av kvällen och nya samtalsämnen, kontakter, mm. Det är en en middag, inte en helkväll!

På min systers bröllop satt föräldrarna närmast brudparet, vi andra som tillhörde den närmaste familjen satt i nära brudparet men inte vid honnörsbordet. Jag hade inte min man till bordet (men relativt nära) och det kändes självklart. Vi gifte oss innan syrran och gjorde på samma sätt. En partner till ett syskon måste ju anses ingå i familjen och det ser väldigt ovänligt ut att placera henne/honom i periferin och långt från sin partner.
    Även om man vet att placeras hon nära så kommer hon klänga sönder sin kille som dessutom ät toastmaster och försöka få honom att dra hem snabbare? Jag menar, detta verkar inte vara en tjej som kan bete sig..?
Svar på tråden Bordsplacering, bröllop