• Anonym (hmm)

Bordsplacering, bröllop

Jag har suttit flera timmar idag och komponerat bordsplaceringen, vilket jobb det är!!

Jag tycker nu att den är perfekt, förutom en sak. Brorsans tjej är tystlåten och blyg och jag är lite rädd att hon ska känna sig bortkommen. Hon är väldigt svår att placera och skulle nog helst sitta bredvid brorsan då hon inte känner så många på vårt bröllop. Hon känner väl egentligen bara oss, hans syskon, och det inte särskilt väl eftersom hon aldrig varit speciellt intresserad av att umgås med oss. Hon har istället varje gång släpat brorsan i säng tidigt för att hon är trött, och han är lite toffel så han följer med fast han egentligen velat umgås med oss eftersom vi ses så sällan, hon sitter i princip i hans knä varje gång hon är med och kör ner tungan i halsen på honom medan vi pratar osv.

To the point. Vi har gjort som så att vi vill ha våra syskon sittandes närmast oss och sedan våra närmaste vänner, sedan våra föräldrar och sedan har vi blandat fritt mellan alla andra släktingar och vänner så att alla ska sitta med någon de kan ha trevligt med men även med någon som de känner i närheten.

Nu blev det så att brorsans tjej sitter i mitten av okända människor (från blivande makens sida) förutom syrrans kille mittemot, och även han är rätt tystlåten och de känner inte varandra egentligen men de har åtminstone träffats. Jag känner mig lite elak, men jag vet verkligen inte hur jag annars ska placera henne! Hon kommer att vantrivas var jag än placerar henne, förutom bredvid min lillebror, och där vill jag som sagt inte att hon ska sitta. 

Finns det någon perfekt bordsplacering? Är det möjligt att göra alla nöjda ens?? Jag har gjort om den hundra gånger redan och har äntligen hittat en så gott som perfekt placering, men denna lilla detalj stör mig lite, och speciellt därför att jag verkligen inte tror att det hjälper att "möblera om" igen!

• Svar på tråden Bordsplacering, bröllop
  • Anonym (Tur jag slipper ert bröllop)

Fy så trist att man inte får sitta nära den man går tillsammans med på bröllopet!

• Anonym (P)

Förstår att ni vill blanda och att folk ska träffas.

Jag tycker dock att på alla bröllop och större fester där det är bordsplacering så är det alltid bäst när man sitter med de man känner.

Bredvid sin man/fru/pojk-flickvän/bästis.

Jag är ingen blyg person men det värsta som finns är att tvingas sitta jämte någon som man måste umgås med!

• Anonym (P)
    Anonym (Tur jag slipper ert bröllop) skrev 2014-02-01 22:30:10 följande:

Fy så trist att man inte får sitta nära den man går tillsammans med på bröllopet!

Ja, det är skittrist!!
  • Anonym (hmm)

Jo men eftersom vi är lite petiga med vilka vi vill ha närmast oss så blir det helt fel om vi placerar henne vid min bror... Vi vill ha de närmaste närmast så  att säga. Och i ärlighetens namn ville jag inte ens bjuda henne eller vissa andra respektive som vi inte har någon relation till, men efter att ha läst lite så insåg vi att det är big nono att utesluta partners så vi bjöd dessa ändå.

Men jag vet inte hur jag ska göra nu, hon kommer ju att vara missnöjd om hon inte får sitta bredvid brorsan, men det blir ju helt fel då som sagt i vår "ordning". En del par har vi satt i närheten av varandra eftersom de inte känner någon annan, men de hör ju inte till närmaste heller så det förstör inte på samma sätt..

• Anonym (l)

Kan du inte placera dem bredvid varandra men inte som par. Då har de trygghet i varandra men har annan bordsdam/herre.

• Anonym (hmm)
    Anonym (l) skrev 2014-02-01 22:54:35 följande:
    Kan du inte placera dem bredvid varandra men inte som par. Då har de trygghet i varandra men har annan bordsdam/herre.
    Vilka då menar du?
  • Anonym (Hanna)

Det är ert bröllop, så ni bestämmer. Vi placerade inte heller respektive bredvid varandra (fantasilöst tycker jag) och valde att ha vänner nära oss. Ett par stycken var så fräcka att de klagade på bordsplaceringen. Det är alltid någon, som är missnöjd, men det är deras problem. Ni bjuder till fest och det är upptill gästerna att se till att ha kul.

• Anonym (l)
    Anonym (hmm) skrev 2014-02-01 22:55:04 följande:
    Vilka då menar du?

Svägerskan och svågern, alltså brosans tjej och syrrans kille lite lättare att prata när man sitter bredvid varandra än mittemot.
  • Anonym (l)
    Anonym (hmm) skrev 2014-02-01 22:55:04 följande:
    Vilka då menar du?

Svägerskan och svågern, alltså brosans tjej och syrrans kille lite lättare att prata när man sitter bredvid varandra än mittemot.
Svar på tråden Bordsplacering, bröllop