Inlägg från: Anonym (Nelli) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nelli)

Bordsplacering, bröllop

förlåt om jag nu kastar mig in i diskussionen utan att ha läst men seriöst - måste hon bjudas överhuvud taget? I det läget du beskriver henne hade jag som brud inte känt mig bekväm med att hela tiden försöka ha ögonen på henne hela kvällen. Ska din bror ha en roll som toastmaster behöver han ju möjlighet att få utföra den sysslan också. och finns det risk att hon slänger sig om halsen på honom när han pratar i microfon hade jag definitivt inte bjudit henne.

Jag hade hellre tagit den diskussionen med henne i förväg och sagt att hon pga sin brist på uppförande faktiskt inte blir bjuden då din bror har en roll som toastmaster och därmed måste sköta sitt och inte göra som hon säger. 

hon hade fått bli hur sur som helst, jag hade inte bjudit henne.  Måste det vara jämna par hade jag ju hellre bjudit in nån annan som kan vara sällskap under kvällen. Kanske en kvinnlig kollega eller kompis eller nån som fått dryga ut platsen.

• Anonym (Nelli)
    Anonym (hmm) skrev 2014-02-02 17:45:37 följande:
    Jag ville inte bjuda henne egentligen, men det är ju så fel att bjuda halva par tydligen så gjorde det ändå nu.. Vet att brorsan skulle blivit ledsen om jag inte bjöd henne också, han kämpar verkligen med att hon ska bli accepterad...
    ja men om hon på ren svenska skiter i hur andra uppfattar henne hade hon faktiskt få ta den konsekvensen. Man kan inte bete sig hur som helst och bli överslätad med att "hon kämpar med att bli accepterad" . Det finns uppenbart en orsak till att han kämpar med hennes acceptans och nånstans måste man dra en gräns. 

Det är ditt bröllop och kan hon uppenbart inte uppföra sig och verkligen inte har en tanke på att förstå vad folk säger åt henne hade hon fått vara utan inbjudan.  Hon är vuxen och då får hon tåla vuxen behandling.  Hon blir inte hjälpt av att dadda runt med henne.  Uppenbart är det ju ingen annan gäst som får samma speciella behandling så varför ens försöka. Hon har brustit i sitt uppförande mer än en gång och hon tar inte åt sig kritiken för hon helt enkelt inte vill höra på det örat. Då har hon inget på ett bröllop att göra. 
Svar på tråden Bordsplacering, bröllop