Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Bordsplacering, bröllop

Bryter ni upp alla par i bordsplaceringen? Varför?

• Anonym (.)
    Anonym (hmm) skrev 2014-02-02 17:03:51 följande:
    Nej inte alla, de som inte känner någon annan kommer att sitta tillsammans. De som ska sitta närmast oss är de par vi bryter upp just för att de inte får plats utan att att skjuta andra längre bort.

Så era syskon sitter med varann utan sina respektive? Varför?
  • Anonym (.)
    Anonym (hmm) skrev 2014-02-02 17:11:01 följande:
    Därför att vi som sagt vill ha syskonen närmast oss, sedan våra närmsta vänner och sedan föräldrar.  Dessa personer har inget emot att vi bryter upp dem som par, de ser framemot lite "familjetid" även om vi såklart inte endast kommer att umgås med dem.

Vad annorlunda. Jag tycker att det låter märkligt.
  • Anonym (.)
    Anonym (hmm) skrev 2014-02-02 17:18:31 följande:
    Vad är det som låter märkligt?

Hur ni har gjort placeringarna.
  • Anonym (.)
    Nyfiken gul skrev 2014-02-02 17:24:22 följande:
    alla gör som dom vill med bordsplacering, det är bara riktlinjer man har angående etikett och hur man bör göra. Men det är ingen lag på det. Det är många som har olika sätt att lösa bordsplacering genom tex lotterier, sönderklippta spelkort, ritade figurer , gåtor som ska lösas osv...  
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-

Har jag påstått det?. Jag har bara ställt frågor o skrivit att jag tycker deras val är märkliga. Tyckte TS efterfrågade vad andra ansåg?
  • Anonym (.)
    Anonym (hmm) skrev 2014-02-02 19:38:43 följande:
    Ok? Och vad skulle du anse vara ej märkligt? Endast efter vett och etikett då, där man särar på alla par, sätter föräldrarna närmast och sätter alla varannan tjej, varannan kille och blandar båda släkterna? Eller vad tycker du?
    La Lola skrev 2014-02-02 17:49:31 följande:
    Bara en fråga; varför bordplacering överhuvudtaget?
    För att slippa grupperingar där någon som kommer sist kanske får sitta ensam i mitten av folk han/hon inte känner, för att slippa stressen av att alla ska leta efter bästa platsen och paxa denna och för att jag vill ha mina närmaste närmast mig.

Fast man lämnar ju inte en bordsplacering? Den ni sätter gäller ju hela kvällen.
Svar på tråden Bordsplacering, bröllop