Inlägg från: Anonym (Polly) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Polly)

Bordsplacering, bröllop

slutatsnusa skrev 2014-02-03 07:34:08 följande:
    en anledning till att man går på fest är ju faktiskt att lära känna nya människor det verkar som om du har hängt upp dig mycket på att det är ett problem att folk är obekanta med varndra hur ska du kunna hjälpa dem på traven så att din bröllopsfest blir lyckad? kan du placera ut kort med olika frågor på som varje bordspar kan ställa till varandra? det finns säkert många exempel på frågor eller andra lättsamma lekar som inte tar för mycket uppmärksamhet från brudparet, men som ändå hjälper till att hålla samtalen igång med folk som är ovana att umgås med såna de inte känner

Bröllop går jag på för att fira de som gifter sig, inte för att lära känna nya människor. Det trodde jag de flesta gjorde.
  • Anonym (Polly)
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-02-05 09:22:09 följande:
    Kan du inte fira brudparet om du inte sitter bredvid din respektive? Hur gör du om du går på bröllop som singel?

Det skrev jag inget om, hur läser du? Jag skrev och höll inte med om att huvudsyftet var att lära känna nya personer.
  • Anonym (Polly)
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-02-05 09:38:22 följande:
    Du gjorde ett inlägg i en diskussion som gick ut på att motivera en bordplacering där man inte nödvändigtvis placeras bredvid sin partner. Om ditt inlägg inte alls hade med denna diskussion att göra ber jag om ursäkt. 

Det underlättar ju om du läser det citerade inlägget jag svarade på.
Svar på tråden Bordsplacering, bröllop