Inlägg från: Petite Chérie |Visa alla inlägg
  • Petite Chérie

Bordsplacering, bröllop

Knäppt du tänker. Låt din bror sitta med sin flickvän. Kan lova att han hellre sitter med henne.

Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • Petite Chérie
    Anonym (hmm) skrev 2014-02-05 21:22:28 följande:
    Han vill gärna sitta vid sina syskon och har inte ens tänkt tanken på att hon skulle sitta i närheten.
    Att låta min bror sitta vid sin flickvän blir lite fel skrivet, det du menar är att jag ska låta min svägerska sitta vid min bror och det kommer jag inte att göra.

Tråden handlar om hur jag bäst ska placera henne nu när hon inte kan sitta vid min bror, och jag har fått en del hjälpsamma tips och tankar och det tackar jag för! :) Jag ska kämpa vidare med bordsplaceringen, men den blir nog inte bättre än så här. Jag får nog nöja mig med nästan perfekt :) 
    Kontrollbehov kallas det.
    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • Petite Chérie
    Anonym (Yup) skrev 2014-02-05 21:42:11 följande:

Det kallas nog snarare "vill inte att min bror ska ha sin vuxna tjej klängandes i knät hela kvällen och dessutom slippa se henne slicka på hans tonsiller medan han försöker hålla tal, äta och konversera..."

Låt killen göra sitt eget val då. Störs han av det? Ja, då borde han nog göra slut.

TS ogillar tjejen och visar det genom att göra såna här grejer. Låter som min hemska svärbitch.

• Petite Chérie
    Anonym (hmm) skrev 2014-02-05 23:14:31 följande:
    Läs om, läs rätt. Jag försöker hitta en lösning som passar alla då jag vill att alla, inklusive min brors tjej, ska trivas. 
    Och hon trivs bredvid sin kille.
  • Petite Chérie
    Anonym (hmm) skrev 2014-02-05 23:17:21 följande:
    Ja men nu när det inte fungerar så får man ju försöka hitta en annan lösning. :) 
    Jag och sambon skulle aldrig gå på ett bröllop där det enda alternativet var att inte sitta tillsammans. Låter helt galet.
  • Petite Chérie
    Fiona M skrev 2014-02-05 23:48:16 följande:
    alltså.
    som gäst på bröllop hatar jag bordsplacering: är man släkt med brudparet är det inte alls säkert att man känner så många av vännerna. är man inte släkt med brudparet är det inte alls säkert att man känner så många ur släkten. är man barndomsvän till brudparet är det inte alls säkert att man känner så många av de nya vännerna. är man ny vän till brudparet är det inte alls säkert att man känner så många av barndomsvännerna.
    det ska till någon som är extremt bra människokännare och dessutom tar sig tiden att placera en så man känner sig bekväm om man väljer att bryta upp par och "kompisgäng".
    att lära känna folk under en middag med tal och lekar är inte heller riktigt... genomförbart... i många fall, och ibland tror jag bara brudparet gömmer sig bakom "men det är väl trevligt att möta nya människor" när de inte orkat placera ut alla på bästa sätt utan bara plockat godbitarna själva.
Svar på tråden Bordsplacering, bröllop