Bordsplacering, bröllop
Vill hon verkligen komma? Det låter ju som att alla hatar henne och inte riktigt döljer det heller...
Vill hon verkligen komma? Det låter ju som att alla hatar henne och inte riktigt döljer det heller...
Fri placering blir ju oftast katastrof om man är många.
Jag håller med om att man ska sätta personer bland folk dom trivs med och inte använda bordsplaceringen enbart till att låta alla lära känna nya personer.
Det som händer om man har fri placering är att folk kommer dit i grupp. Första gruppen sätter sig på ena hörnet. När andra gänget kommer så sätter dom sig från andra hållet (för inte sjutton går man och sätter sig precis bredvid några man inte känner om man inte måste) Har man otur så blir det kanske en plats kvar mellan grupperna och då kanske jag kommer där på slutet och blir tvungen att sätta mig mitt mellan dom är två grupperna och det blir ingen rolig middag...
Nej, det ska vara bordsplacering, men den ska vara genomtänkt och utgå från att folk ska ha roligt, inte för att man måste mixa bådas släkt så mycket det bara går och sära på alla paren så långt ifrån varandra som möjligt, bara för att....
Varför utgår folk från att "bordsplacering = man får inte sitta med dom man känner/trivs med"?
Jag har varit på rätt många tillställningar och dom värsta har varit dom med fri placering. Jag vet inte, mina vänner kanske är lite mer mån om att gästerna ska trivs än vad många andras vänner är när dom gör bordsplaceringarna.
När det har varit fri placering har det hänt att jag hamnat mellan två grupper där jag inte känt någon, bara för att jag varit bland dom sista till bordet, och den middagen var den längsta jag varit på...
Nej, vantrivs man med platsen man fått så har helt enkelt värden misslyckats med bordsplaceringen.
Men då är ju frågan - vilka gäster är viktigast?
Sätter man inte henne vid pojkvännen så blir hon ledsen.
Sätter man henne vid pojkvännen så blir (eventuellt) flera gäster obekväma.
Syskonen verkade ju dessutom inte gilla hennes sällskap. Då blir ju som inte heller nöjda.
Hur gör man då?