Inlägg från: Anonym (Yup) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yup)

Bordsplacering, bröllop

Petite Chérie skrev 2014-02-05 21:23:54 följande:
    Kontrollbehov kallas det.
    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.

Det kallas nog snarare "vill inte att min bror ska ha sin vuxna tjej klängandes i knät hela kvällen och dessutom slippa se henne slicka på hans tonsiller medan han försöker hålla tal, äta och konversera..."
  • Anonym (Yup)
    Petite Chérie skrev 2014-02-05 22:04:36 följande:
    Låt killen göra sitt eget val då. Störs han av det? Ja, då borde han nog göra slut. TS ogillar tjejen och visar det genom att göra såna här grejer. Låter som min hemska svärbitch.
    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.

Nu handlade det ju om att det skulle störa brudparet (bara det räcker) samt flertalet övriga gäster. Så jag förstår ts precis.
  • Anonym (Yup)
    Olympia skrev 2014-02-06 19:25:00 följande:
    Vad är viktigast för er som brudpar - att gästerna har trevligt eller att de ska fungera som statister på er stora dag?
    men om flertalet gäster skulle äcklas av grovhånglandet vid bordet så väger det nog tyngre än att EN person är missnöjd från förrätt till tårta. festen slutar ju inte där så efter den kan hon ju slabba loss och klänga som aldrig förr...
  • Anonym (Yup)
    Anonym (Va?) skrev 2014-02-07 06:48:36 följande:
    Jag undrar vilken plats TS får när hennes bror och flickvän gifter sig ;)
    ja eftersom brorsan VILL sitta där han är placerad och inte alls känner att han måste att sitta med sin tjej så lär han knappast gå i taket över placeringen. du kanske ska testa att läsa nästa gång? sen verkar ts vara normalsocial och klarar nog av att sitta bland andra utan att kissa ner sig av skräck.
  • Anonym (Yup)
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-02-07 09:01:28 följande:
    Är det inte enklare att säga åt dem att de gärna får vara keliga, men att ni gärna önskar att de väntar tills de kan vara mer avskilda? Annars är väl bara risken att hånglandet upptar resten av festen, efter middagen.
    men om ts på allvar känt att tjejen skulle följa ett sådant önskemål bra så hade nog inte problemet varit spec stort... det är ju rätt svårt att göra ngt åt problemet om hon väl hakat sin tunga kring hans magmun och snuttar på för fulla muggar...
  • Anonym (Yup)
    Anonym (Va?) skrev 2014-02-07 20:20:39 följande:

Jag tänke mig en tråd om några år "Min blivande svägerska hatar mig, måste jag placera henne nära oss på bröllopet? Måste jag ens bjuda henne? Hon har alltid varit emot vårt förhållande och på sitt bröllop så placerade hon mig långt borta med människor jag aldrig träffat. Trots att hon vet att jag är extremt blyg och osäker. Jag vill inte ha någon som är så emot mig och vårt förhållande på vår stora dag. " Då kommer kanske svaren " Självklart ska hon inte bli bjuden! Är hon emot er relation som borde hon inte sätta sin fot på ert bröllop. Det är ER dag, ni ska bara ha positiva och kärleksfulla människor runt er då." ... .. Min tanke är bara att behandla henne som TS själv vill bli behandlad. Hon kanske sätter stora kilar mellan sig själv och sin bror genom att tycka illa om kvinnan i hans liv, och dessutom aktivt visa detta genom ett tydligt ställningstagande i bordsplaceringen.
    fast ts och hennes bror verkar inte alls vara det minsta oense i frågan om bordsplaceringen. så varför skulle just detta slå in någon kil, han är ju nöjd? sen verkar det snarare vara så att ts hör till den lilla skara som ens anstränger sig för att vara trevlig mot tjejen så jag misstänker att han isf gallrar bort alla andra familjemedlemmar som tydligen är öppet otrevliga mot henne innan ts plats vid honnörsbordet ryker Flört sen IGEN så verkar inte problemet för ts vara främst att hon inte gillar tjejen. jag ser ingenstans att ts skrivit att hon vill placera tjejen helt åt tjottahejti bara av principsak för att markera sitt ogillande utan snarare vill hon inte ha denna tjej klängandes som ett pungdjur på brorsan under hela middagen, SPECIELLT när han råkar vara toastmaster. hade tjejen klarat av att bete sig som folk och stannat på sin plats och låtit sin pojkväns luftvägar vara fria från hennes tunga under förra bröllopet kanske hon hade kunnat sitta närmare sin kille på detta... hon har ju själv betett sig rätt äckligt, då får man ta smällen som kommer med ett sådant beteende helt oavsett om man är blyg eller bara saknar spärrar för hur smaskigt intim man blir mitt bland mormor och morfar mfl...
  • Anonym (Yup)
    ica skrev 2014-02-08 14:33:47 följande:
    Så sant och insiktsfullt skrivet alltihop. Men hur gör den som sitter och gör en bordplacering som ska fungera för alla. Det kan ju inte bli optimalt för alla. Det verkar ganska svårt att ta all hänsyn till en person när det är många det ska fungera för. Så då är vi väl tillbaka till ruta ett? Eller?
    även om hon har en fobi så är det ju så att hellre en missnöjd fobiker än flera andra missnöjda som inte står ut med hånglet vid middagsbordet...
  • Anonym (Yup)
    ica skrev 2014-02-08 15:19:25 följande:
    Det är precis vad som var min första tanke. Blir en missnöjd och de flesta andra nöjda så hade jag varit nöjd.
    man kan ju inte göra alla glada i det här läget utan det är antingen eller. antingen är de nära familjemedlemmarna missnöjda eller så är flickvännen missnöjd. jag vet iaf vilkas nöjdhet jag hade prioriterat på mitt bröllop om jag så hade älskat tjejen som en bästa vän.
Svar på tråden Bordsplacering, bröllop