Anonym (Va?) skrev 2014-02-07 20:20:39 följande:
Jag tänke mig en tråd om några år "Min blivande svägerska hatar mig, måste jag placera henne nära oss på bröllopet? Måste jag ens bjuda henne? Hon har alltid varit emot vårt förhållande och på sitt bröllop så placerade hon mig långt borta med människor jag aldrig träffat. Trots att hon vet att jag är extremt blyg och osäker. Jag vill inte ha någon som är så emot mig och vårt förhållande på vår stora dag. " Då kommer kanske svaren " Självklart ska hon inte bli bjuden! Är hon emot er relation som borde hon inte sätta sin fot på ert bröllop. Det är ER dag, ni ska bara ha positiva och kärleksfulla människor runt er då." ... .. Min tanke är bara att behandla henne som TS själv vill bli behandlad. Hon kanske sätter stora kilar mellan sig själv och sin bror genom att tycka illa om kvinnan i hans liv, och dessutom aktivt visa detta genom ett tydligt ställningstagande i bordsplaceringen.
fast ts och hennes bror verkar inte alls vara det minsta oense i frågan om bordsplaceringen. så varför skulle just detta slå in någon kil, han är ju nöjd? sen verkar det snarare vara så att ts hör till den lilla skara som ens anstränger sig för att vara trevlig mot tjejen så jag misstänker att han isf gallrar bort alla andra familjemedlemmar som tydligen är öppet otrevliga mot henne innan ts plats vid honnörsbordet ryker

sen IGEN så verkar inte problemet för ts vara främst att hon inte gillar tjejen. jag ser ingenstans att ts skrivit att hon vill placera tjejen helt åt tjottahejti bara av principsak för att markera sitt ogillande utan snarare vill hon inte ha denna tjej klängandes som ett pungdjur på brorsan under hela middagen, SPECIELLT när han råkar vara toastmaster. hade tjejen klarat av att bete sig som folk och stannat på sin plats och låtit sin pojkväns luftvägar vara fria från hennes tunga under förra bröllopet kanske hon hade kunnat sitta närmare sin kille på detta... hon har ju själv betett sig rätt äckligt, då får man ta smällen som kommer med ett sådant beteende helt oavsett om man är blyg eller bara saknar spärrar för hur smaskigt intim man blir mitt bland mormor och morfar mfl...