• iyyhaa

    Ska en ananasjuice vara så MÖRK?

    har alltid köpt annansjuicekoncentrat av andra märken o färgen har varit ljus, som genomsklinlig apelsinjuice typ, nu köpte jag en från Eldorado 1 liter och den är liksom mörk I färgen, ungefär som sån liten äppeljuice man späder ut med vatten, någon som köpt eldorados ananas juice?

  • Svar på tråden Ska en ananasjuice vara så MÖRK?
  • Greta22
    iyyhaa skrev 2014-02-02 01:56:19 följande:
    har alltid köpt annansjuicekoncentrat av andra märken o färgen har varit ljus, som genomsklinlig apelsinjuice typ, nu köpte jag en från Eldorado 1 liter och den är liksom mörk I färgen, ungefär som sån liten äppeljuice man späder ut med vatten, någon som köpt eldorados ananas juice?
    Läste precis det du skrev och jag har själv varit med om samma sak. Jag blev också jätte tveksam. Det brukar vara så med dessa koncentrat tror jag. Det är inte samma sak när man köper den juicen färdig eller hur man nu ska skriva. Tror det enbart gäller koncentrat. 

    Jag har nämligen själv köpt både ananasjuice koncentrat samt färdig, och som jag minns det var även min juice i form av koncentrerat också mörk. Jag vet inte om det betyder dåligt. 

    Tror inte men vet ej. 

    Kanske finner du svaret på google. Testa sök på orden. Ananasjuice mörk färg.
  • iyyhaa

    annars brukar jag köpa pago, Fontana o del monte de har aldrig varit sån färg
    kanske är de  lite dyrare och batter?

  • Greta22
    iyyhaa skrev 2014-02-02 02:05:45 följande:
    annars brukar jag köpa pago, Fontana o del monte de har aldrig varit sån färg
    kanske är de  lite dyrare och batter?
    Jag har lämnat koncentratet för några år tillbaka faktiskt. Jag dricker bara pressat hemma från apelsiner eller så kör jag den där Brämhults. Jag spär dock ut den med vatten för jag tycker de är lite starka. 
    Då får man ju i sig vitaminer. 

    Jag tänker själv att det är nyttigare. Men jag är också otroligt noga med min mat idag efter en hel del jobbiga sjukdomar. Har blivit lite manisk men vad jag äter nästan. 

    Dricker en massa konstiga grejer för att håla mig frisk. 

    Dricker spirulina 
    Samt att jag mixar ihop avokado med spenat i en mixer samt juice och dricker. Allt möjligt som känns rent och nyttigt. :) Men jag är nog lite överdriven av mig.
Svar på tråden Ska en ananasjuice vara så MÖRK?