Sofiamikaela skrev 2014-02-03 19:30:58 följande:
Oj vad duktig du har varit som har klarat att gå ner så mycket! Att gå ner de där kilona förstan svängen tog ungefär 2 och en halv månad. Den svängen körde jag stenhårt inget fusk alls under den tiden men jag tror också att det blev mitt fall, för mitt mål var en utlandsresa med mina tjejkompisar och på resan sen så var det inte de lättaste att hålla igen och då blev det istället typ frossa för mig... :( Sen så efterråt så tappade jag MASSOR av hår :( Där här gången tänker jag inte vara lika strikt men köra efter dukan och lite mer åt lchf hållet alltså att det är tillåtet med fett. Dock så tänker jagbinte trycka i mig de mängder med fett som man ska äta när man kör på lchf... I princip all mat jag åt var "vanliga" recept fast omgjorda till dukan. Jag åt exempelvis fläskytterfile (med fettet bortskuret) mildas mat 4% Men då inga mängder med Såsen utan bara för att få smak! Till frukost åt jag yoggis lättyoghurt heter den yoggi mini kanske? Jordgubb var klart godast och med havrekli i såklart. Sen så blev det mycket ägg och skinka och tonfisk på burk. Min "lyxmat" var tacos då med nötfärs och vanlig tacokrydda och till det paprika och gurka samt kesella. Jag var inte heller stenhård på proteindagarna heller utan åt lite som jag kände för :) Lycka till, jag är också inne på dag två nu och -0,6kg från igår.. kul om vi kan peppa varandra för idag har jag varit riktigt sugen speciellt då det stod kladdkaka framme på jobbet...
Heej..:) ja men visst är det kul att följas åt o peppa varandra..det underlättar lite
wow du körde på i 2 månader, det är ändå starkt av dig..:) men så tråkigt att du tappa så mkt hår..utav dukan dieten? konstigt det bör väl inte bli så elller..? jag har märkt att när jag inte äter nåt kött alls så har jag tappat hår o här äter man ju ändå på men jag håller mig till nötkött för min del...jag gick varken upp eller ner idag på vågen o blev chockad som fan..i helgen hade jag världens frossa i mat o mådde pyton..jag ville bara få upp all mat för den kändes som om den var långt upp i halsen...så i söndags bestämde jag mig för att köra på...o vägde mig på lör kväll haha inte bra alls 65,4 och igår var jag nere då på 64,4 o idag samma ...jag trodde verkligen jag skulle gå ner i vikt..men nej så var inte fallet alls..:(
grattis till dina minus..:) har du tänkt köra på i tre dagar attack? jag får se hur jag gör...vill ju ner vätskan i kroppen iaf 2 kg åtminstonne el någon siffra minus :P
mini yoggi äter jag också..det är gott, köper blåbärssmaken o havrekli i men tycker inte direkt havrekli hjälper min mage, dieten i sig är inget vidare för min mage, allt tar stopp tyvärr...hur går det för dig där på den delen? viktigt o tänka på att magen också ska fungera..
Jag såg nu att man kan äta shirataki nudlar i alla faser o ska handla det imorgon o göra nätfärs till en typ köttfärssås...o äta, mumsigt ..:P
Har maten gått bra annars idag? det finns ju substitut för sött inom dukan o under attack...hittade recept på choklad mousse och typ dukan chips el ja de inga riktiga haha tyvärr men kallas för chips, jag har inte testat ännu men ska göra imorgon...
säg till så skriver jag ner recept...kul att dela med sig av dem..:)