jj85 skrev 2014-02-27 17:24:27 följande:
hehe ja chipsoman var jag för några år sen..la av med de helt i ca 5 år o åt inget chips alls men så i januari fick ja världens sug o åt chips i några dagar mot slutet av månaden låg jag på 64,4 o mådde inget vidare då jag gått upp i vikt innan..så 2 feb startade jag..gick ner 1,8 kg på 6 dagar o sen plussade o plussade o stod still...blev väldigt frustrerad men fortsatte ändå
Idag var första dagen jag sett skillnad på kroppen (vågen visa idag 62 alltså minus 2,4 kg på 1 månad) inte mkt alls men ja får ta de lilla jag får så länge... men har ett par chinos som suttis ganska tight på ..o nu e dem så lösa så det inte är sant haha, så det kändes bra faktiskt :)
jag är 161 ..så ner till 57 passar nog mig, blir annars att jag ser ut som ett skelett konstigt nog även om jag inte är så lång... ja du målvikten känns långt bort haha..men när man hamnar nära 60 då kommer det kännas nära..får hoppas de går neråt vissa dagar nu, bara att kämpa på ju :)
ja o maten är ju god, mina arbetskollegor tycker de kul att se ibland vad ja har med mig o frågar om recept..ja gör inget märkvärdigt...men som idag hade jag stekt kyckling som är skivat i mindre bitar..stekte en äggpannkaka (2 ägg + 1/4 msk havrekli) o så stek som pannkaka, låt smeten stelna, vänd o klart..de blev typ en kycklingrulle..fast tog ingen kvarg sås till men lite grönsaker...
Men visst är de skönt att slippa sötsuget..men ja dricker t.ex pepsi max o cola zero..nåt behöver jag för att stå ut..annars blir de ganska så tråkigt..
hur har maten gått idag då? vilken dag är du inne på nu?
Gud vad kul att du ser så bra resultat ändå efter bara 1 månad, med byxorna! Men du, du har ju gått ner i bra takt (0,6kg/vecka) om man slår ut det :) Tränar du mycket förresten? Det kan ju ofta påverka att det inte händer så mycket just på vågen, men väldigt mycket på kroppen.
Visst är det märkligt det där med vikt och längd, att man kan se så olika ut även om två personer är lika långa och väger exakt lika mycket! Tycker inte man ska bry sig så mycket om BMI och sånt (om det inte är väääldigt mycket upp eller ner såklart!), utan man ska få ha vilken vikt man trivs i så länge man mår bra.
Din lunch lät riktigt god! Kanske snor jag din "rulle", den borde man kunna ha som en tortilla ex? Maten har gått bra idag (dag 4), men mår lite smått illa nu, har kanske ätit förmycket ikväll. Sambon kom hem sent och jag var jättehungrig så åt en hel färsbiff (och mina biffar är stooora haha) medans maten var i ugnen... Sen tog jag en bra bit lax vid själva middagen, men men, skönare att vara mätt än att vara hungrig :) Köpte 7 kilo färsk lax igår på extrapris, sällan de har det nuförtiden så man får passa på!
Imorgon ska jag alltså äta grönsaker, men jag känner mig inte alls lockad just nu (kanske för att jag är apmätt??)

Men du äter varannan dag som i attack och varannan med grönsaker? Läste någonstans att man kunde äta flera dagar bara protein och sen lika många dagar med grönt.
Hoppas du får en fin dag imorgon!