beproud skrev 2014-03-10 21:29:13 följande:
jj85-sommarfin
Det var jätterolig att läsa era inlägg och följa era dagar ,,, jätteglad att ni finns här
hoppas det går bra för er både
Det känns lite osäkert för mig eftersom jag väger 94 och ni som väger 60 och pratar att ni väger mycket och går inte ner , vad ska jag säga då? hhhhh
94 start vikt , 158 lång men jag ser ut som 160 hhhhh
Jag är dvärg bredvid er två
Idag var dag 8 för mig , har gått jättebra hittills och glad för det ......
Jag tänker fortsätter till dag 10, promenerar 20-30 min varje dag , antigen på löpbandet , eller under min rast på jobbet ...Vad ska göra :( min kropp går inte ner utan det
hoppas går ner under 90 snäääääääääällla hopppas hoppas hhhhh
jj85: Jag äter dukan , tyckte inte så mycket om LCHF mycket fett måste man äta att jag mådde illa, och tyvärr gick jag ner typ 3 kg under 1 och halv månad, och gick upp de direkt efter jag slutade....
Det är lite svårt på jobbet , jobbar i en förskola och maten passar inte mig alltid , försöker ta mat med mig men har inte fantasi , tycker inte så mycket om kött och tonfisk i vattnet är torr :( Så det är kyckling ofta för mig
bara 2 dagar kvar får hålla ut ... Tack snälla ni två för era recept jag provar dem säker , älskar ägg mycket är det inte ok ? Ibland jag hamnar till 9 ägg under dagen hhhhh
På jobbet börjar dem skoja om det , att jag kommer bli en höna snart hhhh
jj85: hur gick det på söndag? vad glad för din 60 tänk på mig som är 94 :( hhhhh
Hallå där :D
Wow bra jobbet att du är inne på dag 8..du kommer fixa detta galant :D Hur har det gått med vägningen då? Väger du dig en gång i veckan? Hur mkt har du gått ner?
Jo du har faktiskt rätt, man ska inte klaga när man väger mindre, det jag kan tyvärr känna att jag klagar på är att det går extremt trögt neråt MEN det går iaf neråt....har hållit på i ca 5 veckor nu o tappat 3 kg ...men som sagt har man inte mkt kvar att gå ner så blir de så
Man ska nog inte äta så mkt ägg som 9 per dag, bra att tänka på det, iom att det kan ge högt koleostrolvärde..:)
Kika på recept..försök blanda varje dag...jag gjorde så t.ex att jag köpte hem 2 kg nötfärs..gjorde biffar i ugnen o köttbullar o fryste in..stekte kycklingfile o frös in ..samma med lax..
Då behöver man bara ta fram samma dag o ta med till jobbet o till detta äter jag t.ex (tar 2 ägg, vispar med gaffel i en skål) o steker som en pannkaka + kryddor..de äter ja till biff, köttbullar, kyckling osv..o får i mig protein o med grönsaker de dagar jag ska äta grönsaker...enkelt så
sen är crabsticks gott..stek med ägg, kött ja vad du vill...äggröra kalkonpålägg osv... det finns massa recept
fisk o keso vid sidan av o så 2 kokta ägg till =)
keso + lite tomat vid sidan av, kalkon el kycklingpålägg som du rullat..krabsticks till o 1 ägg
shirataki nudlar (köper mina på willys, bra att skölja noggrant i kallt vatten, sen stek el koka i ca 3 min) o till de kan du äta stekt lövbiff ..
el nudlarna med köttbullar, kyckling el annat..de finns massor
skriv här om du vill ha fler tips :)
Lycka till, du kommer fixa det :D