Anonym (man) skrev 2014-02-02 13:12:53 följande:
Jag och min fru har en parprofil och att den man som skriver till oss läser vår profil och respekterar våra önskemål är ett absolut krav för att vi skall svara honom. I våra ögon så är detta ett mycket effektivt sätt att sålla bort stalkers och knäppskallar.
Med andra ord, om paret har önskemål som du vet med dig att du inte stämmer in på så skall du inte skriva. Som du själv har noterat så finns det många par som inte har önskemål om kukstorlek. Se detta som att det finns par som inte är aktuella för dig men att många återstår.
Ett mer generellt råd är att du måste sticka ut för att lyckas. Det behöver inte nödvändigtvis vara utseendemässigt, men en bra bild (helst ansikte och kropp) och en bra profil (det vill säga utförlig och språkligt bra) är som jag ser det en absolut förutsättning för att lyckas som man. Du kan ha kukbild, men som jag ser det är endast kukbild detsamma som ingen bild. Ett tips är att välja en bild i en naturlig situation som en annan person har tagit. Det ser mycket mer avslappnat ut än en bild som du själv har tagit med mobilkameran i badrumsspegeln. Se till att fylla i samtliga egenskaper i profilen och var ärlig! Sök inte för många alternativ (det vill säga inte sexkompis, par, älskarinna, giftermål, brevvän) utan fokusera på den typ av människor du vill träffa.
Se till att skriva ett bra första brev. Skriv inte för långt men inte heller för kort. Som du säkert förstår så raderas i princip samtliga brev som bara innehåller träff ikväll? eller läget? omedelbart. Det gäller att hitta en balans så att paret varken misstänker copy-paste (jag vet att funktionen är avstängd, men det är lätt att hacka den) och one line spam. Se till att stava rätt och använd den information som de har i sin profil för att väcka deras intresse!
Om du följer dessa råd så har du gjort dig mer intressant än 95 av alla män på BodyContact.
Det där skriver jag under på också. Jag hoppar över alla de där mailen med en mening eller tja sexy, eller jag vill knulla. Helst seriöst jag undrar ofta om majoriteten som loggar in på en sexsida skruvade ur hjärnan innan.
Men kan man använda ord, skriva på ett sätt som inte får det att låta som en kontaktannons med sju miljoner frågor och krav. Helt enkelt bara vara socialt trevlig så är det inte så svårt att få respons. Jag brukar försöka svara även på mail som är trevliga men där jag inte anser att det finns någon gemensam nämnare eller så med tack men nej tack. Tycker folk som bemödat sig förtjänar att få ett svar helt enkelt, just för att de är så få som faktiskt bemödar sig gällande både profilen och hur de startar en konversation.
För mig som behöver en hjärna i klass med min eller skarpare om så är så är förmågan att bruka ord väldigt viktig. Jag måste tycka om det som finns innanför pannbenet helt enkelt.