• Detoxtjejen

Detox - start imorgon 3 februari för hälsa och slankare midja

Jag känner mig trött och sliten och vill gärna ge kroppen chans till återhämtning med en detox. Om några kilo följer med slaggprodukterna är det helt ok!

Imorgon startar jag och jag kommer att uppdatera med exakt vad jag ätit och vad jag väger varje dag.

Har beslutat utesluta halvfabrikat, kött, mjöl, socker, alkohol och koffein.

Är någon sugen på att dela detta med mig för ökad inspiration och motivation?

• Svar på tråden Detox - start imorgon 3 februari för hälsa och slankare midja
  • Detoxtjejen

Inleder min detox på 62,5 kg och med vinterkräksjuka! Tänkte mig kanske en mindre drastisk start... Ja ja, återkommer vid dagens slut.

• Orchid

Hej! Jag hänger gärna på. Tror inte att detox finns verifierat inom vetenskapen, men att utesluta dålig mat är aldrig fel! Man mår så mycket bättre med "rena" livsmedel.

Har haft hemsk pms och ätit mycket dålig mat den senaste veckan. Vill komma tillbaka till mitt flow med gröna smoothies, schysst veganmat och inget processerat skit. Jag hänger gärna på :)

• Detoxtjejen

Tack!

hårsnodd skrev 2014-02-03 07:18:01 följande:
    Usch! Stackare! Krya på dig!

• Detoxtjejen
    Orchid skrev 2014-02-03 07:19:04 följande:
    Hej! Jag hänger gärna på. Tror inte att detox finns verifierat inom vetenskapen, men att utesluta dålig mat är aldrig fel! Man mår så mycket bättre med "rena" livsmedel.

Har haft hemsk pms och ätit mycket dålig mat den senaste veckan. Vill komma tillbaka till mitt flow med gröna smoothies, schysst veganmat och inget processerat skit. Jag hänger gärna på :)

Vad trevligt med sällskap!

Är du vegan eller blir det din detox? Jag är inte strikt vegetarian, men äter aldrig kött mer än en gång/v.

Tror att du har rätt i att vetenskapligt stöd saknas, men att äta rent och fräscht känns ändå lockande efter lite för mycket mysätande sedan jul och framåt för min del.
  • Orchid
    Detoxtjejen skrev 2014-02-03 07:25:54 följande:

Vad trevligt med sällskap!

Är du vegan eller blir det din detox? Jag är inte strikt vegetarian, men äter aldrig kött mer än en gång/v.

Tror att du har rätt i att vetenskapligt stöd saknas, men att äta rent och fräscht känns ändå lockande efter lite för mycket mysätande sedan jul och framåt för min del.
    Är vegan, men även en vegan kan ju vara ohälsosam :) Brukar äta rätt så bra, men har fallit in i chips-träsket och känner mig allmänt sunkig och svullen. Vill känna mig fräsch igen!

Ska bli spännande att se hur du äter :) Alltid skönt att vara mer än en.
  • Detoxtjejen

Vid dagens slut kan jag summera kosten; 2 små äpplen och två finncrisp. Inte nån vidare hälsosam kost! Hoppas vinterkräksjukan släpper taget så att jag kan komma igång på riktigt.

• Orchid
    Detoxtjejen skrev 2014-02-03 20:27:38 följande:
    Vid dagens slut kan jag summera kosten; 2 små äpplen och två finncrisp. Inte nån vidare hälsosam kost! Hoppas vinterkräksjukan släpper taget så att jag kan komma igång på riktigt.
    Usch, det låter jättejobbigt :/ Hoppas att du mår bättre idag och kan börja äta lite! Behöver ju min detox-kompis :)

Igår för mig:

Frukost: fruktsallad på apelsin, kiwi och linfrön
    Lunch: Ris med tofu och grönsaker, tomat och lite fräst spenat och grönkål med kryddor
    Middag: "Tonfiskmacka" med gröna linser, mandlar, frön, groddar, sallad (mat från rawfood-restaurang)

Grönt te och örtte under dagen.

Känns minsann lite detoxigt :) Tyvärr går vissa dagar bra då jag har mycket att göra. Om jag har mer tid är det lätt att godis eller annat slinker ner...
  • Detoxtjejen
    Orchid skrev 2014-02-04 07:46:20 följande:
    Usch, det låter jättejobbigt :/ Hoppas att du mår bättre idag och kan börja äta lite! Behöver ju min detox-kompis :)

Igår för mig:

Frukost: fruktsallad på apelsin, kiwi och linfrön

Lunch: Ris med tofu och grönsaker, tomat och lite fräst spenat och grönkål med kryddor

Middag: "Tonfiskmacka" med gröna linser, mandlar, frön, groddar, sallad (mat från rawfood-restaurang)

Grönt te och örtte under dagen.

Känns minsann lite detoxigt :) Tyvärr går vissa dagar bra då jag har mycket att göra. Om jag har mer tid är det lätt att godis eller annat slinker ner...

Bra jobbat! Verkligen hard core! Du dricker inget kaffe heller va? Jag kände av lite huvudvärk idag av det, men det vore ju totalt regelbrott att ta en värktablett, så jag har uthärdat.

Frukost: havregrynsgröt med kanel, juice, grönt te

Mellanmål: clementin

Lunch: sill, ägg och finncrisp

Mellanmål: clementin och nötter

Middag: torsk, potatismos och ärtor (ville inte chocka min stackars mage med typ bönor)

Mellanmål: avokado och lite creme fraiche

Vikt: ingen alls, ty urladdad våg

Hur går det för dig?
  • Orchid

Dricker inget kaffe, men det är för att jag tycker illa om det. På det sättet känns du mycket mer hardcore än mig för du ger ju upp något som är tungt! Inte konstigt att du fick lite huvudvärk. Starkt att stå ut.

Det gick inte så bra för mig igår.

Frukost: grön smoothie
    Lunch: Ris med tofu, vitkål och dadelboll
    Middag: Rostad blomkål med quinoa och grönkål
    Snacks: Godis och chips

Jag vet att det är svagt, men jag skyller på min pms. Jag är helt oförmögen att kontrollera mitt godissug innan mens :( Maten var ju bra, men chips och godis gör att jag känner mig supersvullen idag. Får ta nya tag helt enkelt. Suck.

• Detoxtjejen
    Orchid skrev 2014-02-05 09:32:36 följande:
    Dricker inget kaffe, men det är för att jag tycker illa om det. På det sättet känns du mycket mer hardcore än mig för du ger ju upp något som är tungt! Inte konstigt att du fick lite huvudvärk. Starkt att stå ut.

Det gick inte så bra för mig igår.

Frukost: grön smoothie

Lunch: Ris med tofu, vitkål och dadelboll

Middag: Rostad blomkål med quinoa och grönkål

Snacks: Godis och chips

Jag vet att det är svagt, men jag skyller på min pms. Jag är helt oförmögen att kontrollera mitt godissug innan mens :( Maten var ju bra, men chips och godis gör att jag känner mig supersvullen idag. Får ta nya tag helt enkelt. Suck.

Ah, alla faller vi dit ibland! Vad äter du som vegan för godis?

Fortfarande kaffefri idag, har nu gått 72 h sedan senaste koppen, men i måndags smuttade jag lite Coca-Cola pga magsjukan. Ingen huvudvärk idag dock!

Vet du nåt bra man kan baka? Jag ska bjuda en kompis på fika i eftermiddag.
  • Orchid
    Detoxtjejen skrev 2014-02-05 09:39:24 följande:
    Ah, alla faller vi dit ibland! Vad äter du som vegan för godis?

Fortfarande kaffefri idag, har nu gått 72 h sedan senaste koppen, men i måndags smuttade jag lite Coca-Cola pga magsjukan. Ingen huvudvärk idag dock!

Vet du nåt bra man kan baka? Jag ska bjuda en kompis på fika i eftermiddag.

Lite sent påtänkt nu, men finns ju goda kakor som man sötar med banan eller dadlar istället för socker. Ska se om jag kommer på något bra recept! Tycker att det är grymt att du släppte kaffet rakt av så om du är van vid det. Jag hade blivit tjurig :)
  • Detoxtjejen
    Orchid skrev 2014-02-05 14:10:57 följande:
    Lite sent påtänkt nu, men finns ju goda kakor som man sötar med banan eller dadlar istället för socker. Ska se om jag kommer på något bra recept! Tycker att det är grymt att du släppte kaffet rakt av så om du är van vid det. Jag hade blivit tjurig :)

Tack för tipset, hann göra blåbärsmuffins innan jag såg det, så idag blev det inte någon fräsch detoxdag! Men imorgon så..! Har gjort en matplan för att äta bra då.

Hur går det för dig? Fortfarande godissugen?
Svar på tråden Detox - start imorgon 3 februari för hälsa och slankare midja