• Anonym (Hej)

Kolla upp person?

vad har man för rättigheter att som privatperson få ta del av hur en person har arbetat.
    Är i en tvist och behöver visa att denna person inte arbetar enligt det hon säger. kan man kolla detta själv eller krävs det polisutredning för det?

• Svar på tråden Kolla upp person?
  • Anonym (Z)

Tr begär in allt sånt om det bedömer att det krävs för sin dom, att du behöver det är ingen rättighet du har om hon inte vill ge det frivilligt

• Kjell2
    Anonym (Hej) skrev 2014-02-04 08:20:44 följande:
    vad har man för rättigheter att som privatperson få ta del av hur en person har arbetat.
    Är i en tvist och behöver visa att denna person inte arbetar enligt det hon säger. kan man kolla detta själv eller krävs det polisutredning för det?

Är det en privat arbetsgivare har du  begränsat med möjligheter. Är jobbet inom offentlig sektor kan du genom att åberopa offentlig handling möjligheter att få ut t ex arbetsschema .
  • Anonym (Z)
    Kjell2 skrev 2014-02-04 08:59:17 följande:
    Är det en privat arbetsgivare har du  begränsat med möjligheter. Är jobbet inom offentlig sektor kan du genom att åberopa offentlig handling möjligheter att få ut t ex arbetsschema .

Kan man? Det kunde inte vi i december utan då sa domaren till oss att bara de kunde det om de fann det viktigt för domen
  • Anonym (sssss)

Vad spelar en persons arbete för roll i en vårdnadstvist? Det känns som om man fokuserar på fel saker och har missat totalt att allt handlar om barnens rätt till båda föräldrarna.

• Kjell2
    Anonym (Z) skrev 2014-02-04 09:02:43 följande:

Kan man? Det kunde inte vi i december utan då sa domaren till oss att bara de kunde det om de fann det viktigt för domen

Om arbetgivaren är inom offentlig sektor gå direkt dit själv.
  • Anonym (Hej)

Arbetet är inom vården och bör väl då vara kommun eller landstinget?!

I denna tvist är det en stor och avgörande del då personen i fråga har använt bla sitt jobb som ursäkt för att inte behöva ha hand om sina barn. (skola, för långt till barnomsorg, trötthet, deppression, kan inte ha båda barnen samtidigt några andra själ).      Trots detta har det visat sig flera gånger att personen ej har jobbat då hon påstått att hon jobbat.
    Men då vet jag att jag inte behöver inhämta denna info själv. Räcker kanske att jag lägger fram det för minadvokat så kommer det fram ändå

• Kjell2
    Anonym (Hej) skrev 2014-02-04 09:22:33 följande:

I denna tvist är det en stor och avgörande del då personen i fråga har använt bla sitt jobb som ursäkt för att inte behöva ha hand om sina barn. (skola, för långt till barnomsorg, trötthet, deppression, kan inte ha båda barnen samtidigt några andra själ).      Trots detta har det visat sig flera gånger att personen ej har jobbat då hon påstått att hon jobbat.
    Men då vet jag att jag inte behöver inhämta denna info själv. Räcker kanske att jag lägger fram det för minadvokat så kommer det fram ändå

Har du advokat ta upp det med advokaten och diskuttera lämpliga handlingsalternativ.
  • Anonym (sssss)
    Anonym (Hej) skrev 2014-02-04 09:22:33 följande:

En förälder kan aldrig tvingas ta hand om sitt barn mot sin vilja. En depression kan definitivt begränsa en förälders möjlighet att ta hand om barnet.

Vad tror du att du ska vinna med att få ut schema för arbetstider? Tingsrätten går sällan på historiska händelser utan utgår till största delen av hur en situation ser ut i dagsläget.
  • Anonym (dfghjåpokgb)

Tycker du det är en bra idé att tvinga någon att ha barnen som inte vill? Eller vill du få till en ändring i vårdnaden genom att påvisa att personen ljuger? Jag jobbar inom staten och vi är iaf skyldiga att lämna ut alla våra mail, scheman, löner, allt som personen frågar om.

• Anonym (Hej)

har inte sagt att jag vill få personen i fråga att ta hand om sina barn.

Svar på tråden Kolla upp person?