• Kjell2

Kolla upp person?

Anonym (Hej) skrev 2014-02-04 08:20:44 följande:
    vad har man för rättigheter att som privatperson få ta del av hur en person har arbetat.
    Är i en tvist och behöver visa att denna person inte arbetar enligt det hon säger. kan man kolla detta själv eller krävs det polisutredning för det?

Är det en privat arbetsgivare har du  begränsat med möjligheter. Är jobbet inom offentlig sektor kan du genom att åberopa offentlig handling möjligheter att få ut t ex arbetsschema .
  • Kjell2
    Anonym (Z) skrev 2014-02-04 09:02:43 följande:

Kan man? Det kunde inte vi i december utan då sa domaren till oss att bara de kunde det om de fann det viktigt för domen

Om arbetgivaren är inom offentlig sektor gå direkt dit själv.
  • Kjell2
    Anonym (Hej) skrev 2014-02-04 09:22:33 följande:
    Arbetet är inom vården och bör väl då vara kommun eller landstinget?!

I denna tvist är det en stor och avgörande del då personen i fråga har använt bla sitt jobb som ursäkt för att inte behöva ha hand om sina barn. (skola, för långt till barnomsorg, trötthet, deppression, kan inte ha båda barnen samtidigt några andra själ).      Trots detta har det visat sig flera gånger att personen ej har jobbat då hon påstått att hon jobbat.
    Men då vet jag att jag inte behöver inhämta denna info själv. Räcker kanske att jag lägger fram det för minadvokat så kommer det fram ändå

Har du advokat ta upp det med advokaten och diskuttera lämpliga handlingsalternativ.
Svar på tråden Kolla upp person?